| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Gravitede Özel Uygulamalar | JFM 423 | 7 | 3 + 0 | 3 | 4 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MAHİR IŞIK | 
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MAHİR IŞIK, | 
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Gravite yönteminin daha çok ekonomik amaca yönelik özel uygulama alanlarının tanıtılması ve detay bilgilerin aktarılması. | 
| Dersin İçeriği | Gravite yöntemi ile hidrokarbon, mineral ve tuz domu aramaları, arkeolojik ve hidrojeolojik araştırmalar, mühendislik uygulamaları, yeraltı boşluklarının tespiti vb. özel uygulamalar. | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Gravite yönteminin ekonomik amaca yönelik uygulama alanlarını tanımlar, | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | Tuz domu ve hidrokarbon araştırmalarını yorumlar, | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, | |
| 3 | Mineral araştırmalarını yorumlar, | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, | |
| 4 | Arkeolojik araştırmaları yorumlar, | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, | |
| 5 | Yeraltı boşluklarını tespit eder, | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, | |
| 6 | Toplumsal ve çevresel sorunlara yöntem ile çözüm getirir. | Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Anlatım, Soru-Cevap, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Araştırmaya yönelik hedef tanımlaması | |
| 2 | Uygun profil seçimi | |
| 3 | İstasyon aralıklarının belirlenmesi | |
| 4 | Tuz domlarının araştırılması | |
| 5 | Hidrokarbon (kömür,gaz, petrol) araştırmaları | |
| 6 | Hidrokarbon (kömür,gaz, petrol) araştırmaları | |
| 7 | Mineral araştırmaları | |
| 8 | Mühendislik uygulamaları | |
| 9 | Yeraltı boşluklarının tespiti | |
| 10 | Arkeolojik araştırmalar | |
| 11 | Hidrojeolojik uygulamalar | |
| 12 | Özel rejyonal çalışmalar,volkanik incelemeler | |
| 13 | Gravitenin diğer özel uygulamaları | |
| 14 | Gravitenin diğer özel uygulamaları | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Derleme notlar (Dr.Öğr.Üyesi Mahir IŞIK) | 
| Ders Kaynakları | 
	1. BLIZKOVSKY,M., 1979. Processing and applications of microgravity surveys. Geophysical Prospecting 27, 848-861. | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
| 1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
| 2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
| 2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
| 5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
| 5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
| 6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
| 6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
| 6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
| 7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
| 7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
| 7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
| 7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
| 9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
| 9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
| 10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
| 10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
| 10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
| 11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
| 11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 a | PÇ 11 b | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Gravite yönteminin ekonomik amaca yönelik uygulama alanlarını tanımlar, | |||||||||||||||||||||||
| 2 | Tuz domu ve hidrokarbon araştırmalarını yorumlar, | 2 | ||||||||||||||||||||||
| 3 | Mineral araştırmalarını yorumlar, | 2 | ||||||||||||||||||||||
| 4 | Arkeolojik araştırmaları yorumlar, | 2 | ||||||||||||||||||||||
| 5 | Yeraltı boşluklarını tespit eder, | 2 | ||||||||||||||||||||||
| 6 | Toplumsal ve çevresel sorunlara yöntem ile çözüm getirir. | 2 | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 100 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 | 
| 1. Final | 60 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 | 
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 | 
| Final | 1 | 30 | 30 | 
| Toplam İş Yükü | 109 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,36 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||