Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Fizik I | FIZ 111 | 1 | 3 + 2 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NİLÜFER DEMİRCİ SAYĞI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Fizik Bölümü Öğretim Üyeleri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilere mühendislik eğitiminde gerekli olan temel mekanik, statik ve dinamik alt yapısının kazandırılması |
Dersin İçeriği | Ölçme ve birim sistemleri, statik, kinematik, dinamik. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ölçme ve temel birim sistemlerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
2 | Statik, kinematik ve dinamik süreçlerini analizini yapar. | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
3 | Özel Mühendislik Anabilim Dalları’na öğrenilenleri tatbik eder. | Tartışma, Anlatım, | |
4 | Statik, kinematik ve dinamik süreçlerle ilgili yapılara ve problemlere çözüm üretir. | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
5 | Statik, kinematik ve dinamik süreçleri modeller ve bu modelleri çözümler. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Fiziğin temel kanunlarını mekanik sistemlere uygular. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
7 | Laboratuvarda Uyulması Gereken Kuralları ve İş Sağlığı-Güvenliği Esaslarını öğrenir ve tatbik eder. | Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İş Sağlığı ve Güvenliği Esasları ve Laboratuvarda Uyulması Gereken Kurallar | |
2 | Birim sistemleri ve Vektörler | [1] Sayfa 1-20 |
3 | Bir Boyutta Hareket | [1] Sayfa 27-47 |
4 | İki Boyutta Hareket | [1] Sayfa 57-72 |
5 | Newton’un Hareket Yasaları | [1] Sayfa 87-99 |
6 | Newton’un Hareket Yasalarının Uygulamaları | [1] Sayfa 116-152 |
7 | İş ve Kinetik Enerji | [1] Sayfa 172-185 |
8 | Potansiyel Enerji ve Mekanik Enerjinin Korunumu | [1] Sayfa 182-250 |
9 | Uygulama | |
10 | Doğrusal Momentum ve Çarpışmalar | [1] Sayfa 227-243 |
11 | Statik Denge ve Moment | [1] Sayfa 260-270 |
12 | Katı Cisimlerin Dönme Hareketi | [1] Sayfa 284-300 |
13 | Katı Cisimlerin Dönme Hareketi | [1] Sayfa 284-300 |
14 | Maddenin Özellikleri | [1] Sayfa 309-319 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Y.Güney, İ.Okur, Fizik-I (Mekanik), Değişim Yayınları, 2009, Sakarya. |
Ders Kaynakları | [2] Keller, F. J., “Fizik 1”, çev. Ed. Akyüz R.Ö. ve arkadaşları, Literatür Yayınevi, 2002, İstanbul [3] Serway, ‘Fen ve Mühendislik İçin Fizik’ Palme Yayıncıcılık, Çev.Edit. Kemal Çolakoğlu, 2002, Ankara |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Ölçme ve temel birim sistemlerini açıklar. | |||||||||||||||||||||||
2 | Statik, kinematik ve dinamik süreçlerini analizini yapar. | |||||||||||||||||||||||
3 | Özel Mühendislik Anabilim Dalları’na öğrenilenleri tatbik eder. | |||||||||||||||||||||||
4 | Statik, kinematik ve dinamik süreçlerle ilgili yapılara ve problemlere çözüm üretir. | |||||||||||||||||||||||
5 | Statik, kinematik ve dinamik süreçleri modeller ve bu modelleri çözümler. | |||||||||||||||||||||||
6 | Fiziğin temel kanunlarını mekanik sistemlere uygular. | |||||||||||||||||||||||
7 | Laboratuvarda Uyulması Gereken Kuralları ve İş Sağlığı-Güvenliği Esaslarını öğrenir ve tatbik eder. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 30 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 9 | 9 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 155 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,2 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |