| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı Mühendislik Deneyimi Eğitimi | GDM 491 | 7 | 5 + 10 | 10 | 18 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. OMCA DEMİRKOL |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. OMCA DEMİRKOL, Dr.Öğr.Üyesi HATİCE SIÇRAMAZ, Prof.Dr. ZEHRA AYHAN, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | ilk 3 sınıfta teorik ve pratiğe yönelik dersler alan Gıda Mühendisi adaylarının 1 dönem 16 hafta boyunca İş Dünyası ve Sanayi deki firmalarda uygulamalı çalışmalar ve projeler üzerinde çalışarak öğrendiklerini uygulayarak mezuniyet öncesinde mühendislik deneyimi kazanmalarını sağlamaktır. |
| Dersin İçeriği | Diğer derslerde öğrenilenlerin sanayi ve iş dünyasında ortaya çıkan karmaşık problemlerin çözümlerini yaşayarak öğrenme hedefine yönelik olarak üretim faaliyetlerinin planlanması, kontrolü, yönetimi üzerinde uygulamalı çalışmalar için gerekli yöntemler.. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Bir işletmenin üretim süreci ve organizasyonel yapı ve ilişkiler hakkında bilgilenir | Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 2 | Bir işletmenin kalite yönetim sistemlerini ve çalışmasını öğrenir | Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 3 | Bir işletmenin yerleşim planı hakkında bilgilenir ve deneyim kazanır. | Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
| 4 | Bir işletmenin planlama ve kontrol faaliyetleri konusunda uygulama tecrübesi kazanır. | Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
| 5 | Bir işletmenin tedarik ve satın alma süreçlerini işletme içinde inceleme imkanı bulur. | Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 6 | Bir işletmenin stok ve depo yönetimi sistemlerinin çalışmasını öğrenir | Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 7 | Bir işletmenin mamul satış ve dağıtım süreçlerini işletme içinde inceleme imkanı bulur. | Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 8 | Bir işletmenin atık giderme sistemlerini inceleme imkanı bulur | Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 9 | Bir işletmenin laboratuvar sistemlerini, analiz yöntem ve prensiplerini inceleme imkanı bulur. | Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Gıda Mühendisliği ile ilgili tüm uygulamalı kitaplar. |
| Ders Kaynakları | Gıda Mühendisliği ile ilgili tüm uygulamalı kitaplar. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
| 1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
| 2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
| 2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
| 5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
| 5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
| 6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
| 6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
| 6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
| 7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
| 7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
| 7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
| 7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
| 9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
| 9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
| 10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
| 10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
| 10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
| 11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
| 11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Bir işletmenin üretim süreci ve organizasyonel yapı ve ilişkiler hakkında bilgilenir | 5 | ||||||||||||||||||||||
| 2 | Bir işletmenin kalite yönetim sistemlerini ve çalışmasını öğrenir | 5 | ||||||||||||||||||||||
| 3 | Bir işletmenin yerleşim planı hakkında bilgilenir ve deneyim kazanır. | 5 | ||||||||||||||||||||||
| 4 | Bir işletmenin planlama ve kontrol faaliyetleri konusunda uygulama tecrübesi kazanır. | 5 | ||||||||||||||||||||||
| 5 | Bir işletmenin tedarik ve satın alma süreçlerini işletme içinde inceleme imkanı bulur. | 5 | ||||||||||||||||||||||
| 6 | Bir işletmenin stok ve depo yönetimi sistemlerinin çalışmasını öğrenir | 5 | ||||||||||||||||||||||
| 7 | Bir işletmenin mamul satış ve dağıtım süreçlerini işletme içinde inceleme imkanı bulur. | 5 | ||||||||||||||||||||||
| 8 | Bir işletmenin atık giderme sistemlerini inceleme imkanı bulur | 5 | ||||||||||||||||||||||
| 9 | Bir işletmenin laboratuvar sistemlerini, analiz yöntem ve prensiplerini inceleme imkanı bulur. | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 50 |
| 2. Performans Görevi (Uygulama) | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 25 | 350 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 20 | 40 |
| Final | 2 | 25 | 50 |
| Toplam İş Yükü | 440 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 17,6 | ||
| dersAKTSKredisi | 18 | ||