| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Gıdaların Soğukta Muhafazası | GDM 426 | 8 | 3 + 0 | 3 | 4 |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Soğutma ile ilgili tanımlar, temel kavramlar ve mekanik soğutma sistemlerini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Rol Oynama, | |
| 2 | Soğutma çevrimi, kondenser, evaporatör, kompresör ve soğutma yükü, soğutucu akışkanlar ve salamuralarıbilir | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Rol Oynama, | |
| 3 | Gıdaların soğukta depolanması ve depolama şartlarını öğrenir | Soru-Cevap, Problem Çözme, Rol Oynama, Anlatım, | |
| 4 | Soğutarak ve dondurarak muhafaza yöntemlerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Rol Oynama, | |
| 5 | Bitkisel ve hayvansal ürünlerin soğutularak muhafazası ve depolanması esaslarını kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Rol Oynama, | |
| 6 | Donrurulmuş ürünlerin çözündürülmesini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Rol Oynama, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Genel gıda muhafaza yöntemleri | |
| 2 | Termodinamiğin temel ilkeleri ve soğutma ile olan ilişkisi | |
| 3 | Isı iletimi, özgül ısı, yalıtım ve ihtiyaç duyulan ısı enerjisinin hesaplanması | |
| 4 | Soğutma çevrimi, sistemi oluşturan elamanlar ve özellikleri. | |
| 5 | Soğutarak muhafaza yöntemleri ve uygulama esasları | |
| 6 | Soğuk depoların kuruluşu, dizaynı, ısı kazanımları ve yalıtım | |
| 7 | Dondurarak muhafaza esasları, dondurma yöntemleri ve prensipleri | |
| 8 | Soğuk depolamada etkili olan faktörler. Depolama işleminde ortaya çıkabilecek olumsuzlukların giderilme yolları | |
| 9 | Arasınav | |
| 10 | Bitkisel ve hayvansal ürünlerin soğukta muhafazası | |
| 11 | Bitkisel ve hayvansal ürünlerin dondurarak muhafazası | |
| 12 | Dondurulmuş bitkisel ve hayvansal ürünlerin çözündürülmesi | |
| 13 | Farklı kapasitede ve farklı bir ürün için soğuk hava deposunun planlanması | |
| 14 | Soğuk hava deposu ziyareti |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | 1 Kundakçı,A. Soğuk tekniği ve teknolojisi. Ders Notları, (1993). |
| Ders Kaynakları | 2 Cemeroğlu, B. Gıda Mühendisliğinde Temel İşlemler.Başkent Klişe Matbaacılık, (2005). 3. Kesim,M. Gıda Teknolojisi(2). Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayın No:490(2000) 4 http://www.ceic.unsw.edu.au/staff/Tuan_Pham/afea-talk.ppt#19 5 http://www.refrigerationbasics.com/1024x768/rb3.htm 6 http://rpaulsingh.com/animated%20figures/fig6_3.htm 7 http://www.sfsb.hr/test/testhome/vtAnimations/ animations/ chapter09/refrigeration/index1.html |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
| 1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
| 2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
| 2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
| 5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
| 5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
| 6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
| 6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
| 6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
| 7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
| 7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
| 7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
| 7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
| 9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
| 9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
| 10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
| 10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
| 10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
| 11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
| 11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Soğutma ile ilgili tanımlar, temel kavramlar ve mekanik soğutma sistemlerini öğrenir | |||||||||||||||||||||||
| 2 | Soğutma çevrimi, kondenser, evaporatör, kompresör ve soğutma yükü, soğutucu akışkanlar ve salamuralarıbilir | |||||||||||||||||||||||
| 3 | Gıdaların soğukta depolanması ve depolama şartlarını öğrenir | |||||||||||||||||||||||
| 4 | Soğutarak ve dondurarak muhafaza yöntemlerini bilir. | |||||||||||||||||||||||
| 5 | Bitkisel ve hayvansal ürünlerin soğutularak muhafazası ve depolanması esaslarını kavrar | |||||||||||||||||||||||
| 6 | Donrurulmuş ürünlerin çözündürülmesini öğrenir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| 1. Ödev | 20 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 122 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,88 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||