| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Fırıncılık Ürünleri Teknolojisi | GDM 408 | 8 | 2 + 1 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SERPİL ÖZTÜRK MUTİ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Fırıncılık ürünleri konusunda temel bilgiler vererek ve bu konuda uygulamalar yaparak karşılaşılabilecek sorunları çözebilmek için gerekli alt yapıyı oluşturmak |
| Dersin İçeriği | Tahılların sınıflandırılması ve tanımlamalar, tahılların kimyasal bileşimi, fırıncılık ürünleri ve tanımlamalar, hammaddeler ve özellikleri, yardımcı maddeler ve özellikleri, fırıncılık ürünlerine ait formülasyonlar ve üretim yöntemleri; ekmek yapım teknolojisi; mayalı ürünler; kek, kurabiye ve pasta yapım teknolojisi; tart ve pizza üretimi; dondurulmuş hamur ürünleri, fırıncılık ürünlerinde kalite kontrol ve muhafaza yöntemleri |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Fırıncılık ürünleri konusunda temel bilgileri kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Fırıncılık ürünlerinde kullanılan bileşenler ve bunların elde edilme yöntemlerini kavrar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 3 | Çeşitli fırıncılık ürünlerinin (mayalı ürünler, kekler, dondurulmuş hamurlar, tart, pizza,vb) üretim teknolojilerini kavrar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 4 | Bazı fırıncılık ürünleri üretimini laboratuar koşullarında uygular | Problem Çözme, Grupla Çalışma, Anlatım, Eğitsel Oyun, | |
| 5 | Fırıncılık ürünlerinde kalite kontrol konusunu kavrar ve uygular | Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 6 | Fırıncılık ürünleri konusunda karşılaşılabilecek sorunları çözebilmek için yapılması gerekenleri kavrar | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Tahıllar temel bilgiler | |
| 2 | Tahılların kimyasal bileşimi; Nişasta, Gluten; Diğer bileşenler | |
| 3 | Fırıncılık ürünlerinde kullanılan hammaddeler | |
| 4 | Fırıncılık ürünlerinde kullanılan yardımcı maddeler | |
| 5 | Hamur yapım yöntemleri | |
| 6 | Ekmek üretim teknolojileri | |
| 7 | Uygulama: Deneysel ekmek üretimi | |
| 8 | Mayalı ürünler: poaça, açma, simit, pizza, vb. | |
| 9 | Çırpılarak hazırlanan hamurlar (Kek ve çeşitleri) | |
| 10 | Uygulama: Deneysel kek ve bisküvi üretimi | |
| 11 | Tart, pay, milföy hamurları | |
| 12 | Dondurulmuş hamur ürünleri | |
| 13 | Uygulama: Fırıncılık ürünlerinde renk ve tekstür analizleri | |
| 14 | Ödev sunumları |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | [1] Ders notları-basılmamış (Doç.Dr.Serpil Öztürk Muti) |
| Ders Kaynakları | [2] Altan A. 1990. Tahıl İşleme Teknolojisi. Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları, Ders Kitabı No: 13, Adana [3] Matz S.A. 1992. Bakery Technology and Engineering. Library of Congress Cataloging in Publication Data, USA |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
| 1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
| 2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
| 2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
| 5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
| 5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
| 6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
| 6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
| 6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
| 7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
| 7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
| 7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
| 7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
| 9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
| 9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
| 10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
| 10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
| 10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
| 11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
| 11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Fırıncılık ürünleri konusunda temel bilgileri kavrar | |||||||||||||||||||||||
| 2 | Fırıncılık ürünlerinde kullanılan bileşenler ve bunların elde edilme yöntemlerini kavrar | |||||||||||||||||||||||
| 3 | Çeşitli fırıncılık ürünlerinin (mayalı ürünler, kekler, dondurulmuş hamurlar, tart, pizza,vb) üretim teknolojilerini kavrar | |||||||||||||||||||||||
| 4 | Bazı fırıncılık ürünleri üretimini laboratuar koşullarında uygular | |||||||||||||||||||||||
| 5 | Fırıncılık ürünlerinde kalite kontrol konusunu kavrar ve uygular | |||||||||||||||||||||||
| 6 | Fırıncılık ürünleri konusunda karşılaşılabilecek sorunları çözebilmek için yapılması gerekenleri kavrar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| Toplam | 0 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 104 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,16 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||