| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Genel Mikrobiyoloji | GDM 204 | 4 | 2 + 2 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÖKÇE POLAT YEMİŞ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Eda Kılıç Kanak, Arş. Gör.Alev Akçay
|
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Temel mikrobiyoloji bilgilerinin kazandırılması |
| Dersin İçeriği | Mikroorganizmaların sınıflandırılmaları, yapıları, üremeleri ve metabolizmaları |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Mikroorganizmaların hayvanlar ve bitkilerle olan benzerliklerini ve farklılıklarını tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Prokaryotik ve ökaryotik hücre yapılarını karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, | |
| 3 | Bakteri, küf ve mayalardaki üreme şekillerini anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Besiyerlerini çeşitli özelliklere göre sınıflandırır. | Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, |
| 5 | Mikroskop altında bakteri, küf ve maya hücrelerini ayırt edebilir. | Anlatım, Eğitsel Oyun, | |
| 6 | Bakteri kültüründen preparat hazırlayıp mikroskopta inceler. | Anlatım, Eğitsel Oyun, | |
| 7 | Sürme tekniği ile karışık bir kültürden izolasyon yapabilir. | Anlatım, Eğitsel Oyun, | |
| 8 | Bakteri hücresinde bulunan yapıların fonksiyonlarını anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 9 | Bakterilerin tanımlama testlerini yapar. | Anlatım, Eğitsel Oyun, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı, mikrobiyolojinin tanımı, önemi, tarihçesi | |
| 2 | Mikroorganizmaların doğadaki yeri, prokaryotik ve ökaryotik hücre | |
| 3 | Bakteri, küf ve mayalarda üreme. Besiyerleri ve sterilizasyon | |
| 4 | Mikroorganizmaların gelişimi üzerine etkili faktörler | |
| 5 | Hücre Strüktürü: Bakteri çekirdeği | |
| 6 | Hücre Strüktürü: Sitoplâzma ve sitoplâzmada bulunan yapılar | |
| 7 | Hücre Strüktürü: Sitoplâzma ve sitoplâzmada bulunan yapılar | |
| 8 | İzolasyon ve İdentifikasyon | |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | Mikroorganizmaların Tanımlanmasında Yeni Yöntemler (moleküler teknikler: PFGE, PCR, MLST, MALDI-TOF, 16S rDNA dizi analizi; hızlı tanı yöntemleri: minyatürize biyokimyasal identifikasyon, immünolojik yöntemler, biyosensör kökenli yöntemler) | |
| 11 | Taksonomi | |
| 12 | Virüs, Alg ve protozoa | |
| 13 | Metabolizma ve enerji kazanımı | |
| 14 | Metabolizma ve enerji kazanımı |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | GENEL MİKROBİYOLOJİ DERS NOTLARI, Sakarya Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi, Gıda Mühendisliği Bölümü |
| Ders Kaynakları | 1. Fundamentals of Microbiology (Edward Alcamo, 6 th Edition |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | X | |||||
| 1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
| 2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
| 2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
| 5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
| 5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
| 6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
| 6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
| 6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
| 7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | X | |||||
| 7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
| 7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
| 7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
| 9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
| 9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
| 10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
| 10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
| 10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
| 11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | X | |||||
| 11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Mikroorganizmaların hayvanlar ve bitkilerle olan benzerliklerini ve farklılıklarını tartışır. | |||||||||||||||||||||||
| 2 | Prokaryotik ve ökaryotik hücre yapılarını karşılaştırır. | |||||||||||||||||||||||
| 3 | Bakteri, küf ve mayalardaki üreme şekillerini anlatır. | |||||||||||||||||||||||
| 4 | Besiyerlerini çeşitli özelliklere göre sınıflandırır. | |||||||||||||||||||||||
| 5 | Mikroskop altında bakteri, küf ve maya hücrelerini ayırt edebilir. | |||||||||||||||||||||||
| 6 | Bakteri kültüründen preparat hazırlayıp mikroskopta inceler. | |||||||||||||||||||||||
| 7 | Sürme tekniği ile karışık bir kültürden izolasyon yapabilir. | |||||||||||||||||||||||
| 8 | Bakteri hücresinde bulunan yapıların fonksiyonlarını anlatır. | |||||||||||||||||||||||
| 9 | Bakterilerin tanımlama testlerini yapar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 40 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Kısa Sınav | 1 | 6 | 6 |
| Ödev | 1 | 8 | 8 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 16 | 16 |
| Final | 1 | 16 | 16 |
| Toplam İş Yükü | 150 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||