| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Ayrık İşlemsel Yapılar | BSM 210 | 4 | 3 + 0 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | - |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NİLÜFER YURTAY |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | 1.Matematiksel düşünceyi, sebep-sonuç ilişkisi oluşturmayı öğrenmek |
| Dersin İçeriği | Bilgisayar mühendisliğindeki ve bilgisayar bilimlerindeki matematiksel tekniklere giriş,matematiksel mantık, indüksiyon, küme teorisi, bağıntılar, fonksiyonlar, cebirsel yapılar, graflar, ağaçlar ve eşleme. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Mantık ve mantıksal çıkarım temellerini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
| 2 | Kümeler ve fonksiyonlarla ilgili temelleri öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
| 3 | Matematiksel sebep-sonuç ilişkisi, tümevarım ve yineleme temellerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
| 4 | Sayma temellerini, permütasyon, kombinasyon teoremlerini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
| 5 | Algoritma zaman karmaşıklığı hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
| 6 | Özyineli yapılar ve algoritmalar hakkında fikir sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
| 7 | Bağıntılar ve özellikleri ile ilgili temellerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
| 8 | Graf temellerini ve özelliklerini öğrenir ve belirli problemlerin çözümlerini temel veri yapısı olan graf ile gerçekleyebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
| 9 | Ağaç yapısını ve özelliklerini öğrenir | Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 10 | Matematik düşünce yapısı gelişir | Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, | |
| 11 | Matematiksel yapıları diğer bilimlerde kullanır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
| 12 | Matematiksel çıkarsama yapabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
| 13 | Yazılan algoritmaların analizi konusunda fikir üretebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
| 14 | Çözümlerini algoritmik olarak ifade edebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| 15 | Soyut düşünme yeteneğini kullanabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Kombinasyonel problemler ve teknikler | [1] 1. Hafta Sunusu |
| 2 | Mantık, Kümeler ve Fonksiyonlar | [1] 2. Hafta Sunusu |
| 3 | Cebirsel Yapılar | [1] 3. Hafta Sunusu |
| 4 | Tamsayılar ve Algoritmalar | [1] 4. Hafta Sunusu |
| 5 | Matematiksel Muhakeme | [1] 5. Hafta Sunusu |
| 6 | Sayma(Counting) | [1] 6. Hafta Sunusu |
| 7 | İleri Sayma Teknikleri | [1] 7. Hafta Sunusu |
| 8 | Bağıntı | [1] 8. Hafta Sunusu |
| 9 | Bağıntı | [1] 9. Hafta Sunusu |
| 10 | Graf teorisi | [1] 10. Hafta Sunusu |
| 11 | Graf teorisi | [1] 11. Hafta Sunusu |
| 12 | Ağaçlar | [1] 12. Hafta Sunusu |
| 13 | Eşleme | [1] 13. Hafta Sunusu |
| 14 | Kriptoloji | [1] 14. Hafta Sunusu |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | [1]http://cs.sakarya.edu.tr/nyurtay adresinde |
| Ders Kaynakları | [3]Discrete mathematical strures for computer science, Bernard Kolman, Robert C.Busby, Prentice Hall,1987. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
| 1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
| 2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
| 2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
| 5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
| 5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
| 6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
| 6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
| 6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
| 7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
| 7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
| 7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
| 7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
| 9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
| 9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
| 10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
| 10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
| 10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
| 11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
| 11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
| 12 | Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık, | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 a | PÇ 11 b | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Mantık ve mantıksal çıkarım temellerini öğrenir | ||||||||||||||||||||||||
| 2 | Kümeler ve fonksiyonlarla ilgili temelleri öğrenir | ||||||||||||||||||||||||
| 3 | Matematiksel sebep-sonuç ilişkisi, tümevarım ve yineleme temellerini öğrenir. | ||||||||||||||||||||||||
| 4 | Sayma temellerini, permütasyon, kombinasyon teoremlerini öğrenir | ||||||||||||||||||||||||
| 5 | Algoritma zaman karmaşıklığı hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||||||||||||||||||||
| 6 | Özyineli yapılar ve algoritmalar hakkında fikir sahibi olur | ||||||||||||||||||||||||
| 7 | Bağıntılar ve özellikleri ile ilgili temellerini öğrenir. | ||||||||||||||||||||||||
| 8 | Graf temellerini ve özelliklerini öğrenir ve belirli problemlerin çözümlerini temel veri yapısı olan graf ile gerçekleyebilir | ||||||||||||||||||||||||
| 9 | Ağaç yapısını ve özelliklerini öğrenir | ||||||||||||||||||||||||
| 10 | Matematik düşünce yapısı gelişir | ||||||||||||||||||||||||
| 11 | Matematiksel yapıları diğer bilimlerde kullanır | ||||||||||||||||||||||||
| 12 | Matematiksel çıkarsama yapabilir | ||||||||||||||||||||||||
| 13 | Yazılan algoritmaların analizi konusunda fikir üretebilir | ||||||||||||||||||||||||
| 14 | Çözümlerini algoritmik olarak ifade edebilir | ||||||||||||||||||||||||
| 15 | Soyut düşünme yeteneğini kullanabilir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 33 |
| 2. Ödev | 33 |
| 3. Ödev | 34 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Final | 1 | 3 | 3 |
| Ödev | 6 | 4 | 24 |
| Toplam İş Yükü | 110 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,4 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||