| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Sistem Programlama | BSM 308 | 6 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | C dilini kullanarak sistem yazılımı geliştirir. | Deney ve Laboratuvar, Tartışma, Soru-Cevap, | |
| 2 | İşletim sisteminin sağladığı sistem çağrılarını etkin olarak kullanır. | Tartışma, | |
| 3 | İşletim sisteminde var olan alt birimlerin tasarımlarını yapar. | Tartışma, | |
| 4 | Dosya ve dizinlerle ilgili etkin programlama yapar. | Gözlem, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
| 5 | Süreçler arası iletişimin kullanıldığı çoklu süreçli uygulamalar geliştirebilir. | Tartışma, Soru-Cevap, Gözlem, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
| 6 | Süreç ve iplik modellerinde programlama yapar. | Problem Çözme, | Çoktan Seçmeli Testler, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Bilgisayar sistemleri ve C programlama dili hakkında bazı temel bilgiler 1 | |
| 2 | Bilgisayar sistemleri ve C programlama dili hakkında bazı temel bilgiler 2 | |
| 3 | Dosyalar ve dizin dosyaları, bağlantılar (linkler) | |
| 4 | Dosyadan okuma/yazma, sistem çağrıları ve tampon bellek (buffer) kullanımı | |
| 5 | Sistem çağrıları ve giriş çıkış 1 | |
| 6 | Sistem çağrıları ve giriş çıkış 2 | |
| 7 | Simgesel dil -1 (yerel değişkenler, ve fonksiyonlar) | |
| 8 | Simgesel dil -2 (işaretçiler, diziler) | |
| 9 | Simgesel dil -3 (dallanma) | |
| 10 | Bellek erişimi ile ilgili uygulamalar | |
| 11 | Süreçler ve süreç yönetimi 1 (fork, exec, dup, pipe) | |
| 12 | Süreçler ve süreç yönetimi 2 (fork, exec, dup, pipe) | |
| 13 | Sinyaller, süreçler arası iletişim | |
| 14 | İplik (thread) programlama modeli |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | https://web.eecs.utk.edu/~jplank/plank/classes/cs360/lecture_notes.html |
| Ders Kaynakları | 1.The C Programming Language, 2nd Ed., by Kernighan and Ritchie, Prentice Hall |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
| 1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
| 2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
| 2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
| 5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
| 5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
| 6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
| 6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
| 6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
| 7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
| 7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
| 7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
| 7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
| 9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
| 9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
| 10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
| 10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
| 10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
| 11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
| 11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
| 12 | Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık, | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 a | PÇ 11 b | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | C dilini kullanarak sistem yazılımı geliştirir. | ||||||||||||||||||||||||
| 2 | İşletim sisteminin sağladığı sistem çağrılarını etkin olarak kullanır. | ||||||||||||||||||||||||
| 3 | İşletim sisteminde var olan alt birimlerin tasarımlarını yapar. | ||||||||||||||||||||||||
| 4 | Dosya ve dizinlerle ilgili etkin programlama yapar. | ||||||||||||||||||||||||
| 5 | Süreçler arası iletişimin kullanıldığı çoklu süreçli uygulamalar geliştirebilir. | ||||||||||||||||||||||||
| 6 | Süreç ve iplik modellerinde programlama yapar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| Toplam | 0 |
| Toplam | 0 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 109 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,36 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||