| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Bitirme Çalışması | BSM 497 | 7 | 0 + 4 | 4 | 10 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. CEMİL ÖZ |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi SERAP ÇAKAR KAMAN, Doç.Dr. YÜKSEL YURTAY, Prof.Dr. CEMİL ÖZ, Prof.Dr. NEJAT YUMUŞAK, Prof.Dr. AHMET ZENGİN, Doç.Dr. ABDULLAH SEVİN, Dr.Öğr.Üyesi SÜMEYYE KAYNAK, Dr.Öğr.Üyesi HÜSEYİN DEMİRCİ, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin, bilgisayar mühendisliği ile ilgili konularda değişik öğretim üyesi danışmanlığı altında yaptığı teorik ve/veya pratik (deneysel) proje çalışmasıdır. |
| Dersin İçeriği | Her öğrenci bilgisayar mühendisliği bölümüne ait konularda proje çalışması yapıp rapor halinde danışmanı öğretim üyesine sunarak, savunacaktır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Öğrencilere araştırma becerisi kazandırmak | Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
| 2 | Öğrencilere planlama becerisi kazandırmak | Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
| 3 | Öğrencilere uygulama becerisi kazandırmak | Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 4 | Öğrencilere problem çözme becerisi kazandırmak | Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
| 5 | Öğrencilere değerlendirme ve yorum yapma becerisi kazandırmak | Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Proje çalışması konusunun belirlenmesi | |
| 2 | Proje çalışmasının kapsadığı alt konuları belirleme | |
| 3 | Kaynak taraması | |
| 4 | Kaynak taraması | |
| 5 | Kaynak taraması | |
| 6 | Sistemin tasarlanması | |
| 7 | Sistemin planlanması | |
| 8 | Gerekli hesap veya analizleri yapma | |
| 9 | Gerekli hesap veya analizleri yapma | |
| 10 | Hesap veya analizleri değerlendirme | |
| 11 | Sonuçları değerlendirme | |
| 12 | Projenin yazımı | |
| 13 | Projenin yazımı | |
| 14 | Gerekli düzeltmelerin yapılması ve projenin teslimi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | http://cs.sakarya.edu.tr/tr/icerik/10047/37288/tasarim-ve-bitirme-calismasi |
| Ders Kaynakları | http://cs.sakarya.edu.tr/sites/cs.sakarya.edu.tr/file/BitirmeSablonu_2016_v2.docx |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
| 1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
| 2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
| 2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
| 5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
| 5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
| 6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
| 6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
| 6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
| 7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
| 7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
| 7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
| 7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
| 9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
| 9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
| 10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
| 10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
| 10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
| 11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
| 11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
| 12 | Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık, | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 a | PÇ 11 b | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Öğrencilere araştırma becerisi kazandırmak | 3 | 4 | 0 | 0 | ||||||||||||||||||||
| 2 | Öğrencilere planlama becerisi kazandırmak | 0 | 0 | 0 | 4 | ||||||||||||||||||||
| 3 | Öğrencilere uygulama becerisi kazandırmak | 3 | 3 | 0 | 3 | ||||||||||||||||||||
| 4 | Öğrencilere problem çözme becerisi kazandırmak | 3 | 4 | 0 | 4 | ||||||||||||||||||||
| 5 | Öğrencilere değerlendirme ve yorum yapma becerisi kazandırmak | 4 | 3 | 0 | 3 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Sözlü Sınav | 25 |
| 2. Sözlü Sınav | 25 |
| 3. Sözlü Sınav | 25 |
| 4. Sözlü Sınav | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Proje / Tasarım | 1 | 260 | 260 |
| Toplam İş Yükü | 260 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 10,4 | ||
| dersAKTSKredisi | 10 | ||