| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Mikroişlemcili Sistemler ve Laboratuvarı | BSM 212 | 4 | 3 + 1 | 4 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MURAT İSKEFİYELİ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Ahmet ARSLAN, Arş. Gör. Seda UÇAR, Arş. Gör. Yasin ALTUNBAŞAK |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Bu derste, günümüz bilgisayar teknolojileri içerisindeki programları işleyen ve |
| Dersin İçeriği | Mikroişlemcili Sistem Kavramları; Bellek Çeşitleri, Organizasyonu ve |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Mikroişlemci, mikroişlemcili sistem, mikrokontrolör tanımlarını öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, | |
| 2 | 8085e ait mimari yapıyı öğrenir | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Bellek organizasyonu kavramını öğrenir ve tasarım yapabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, | |
| 4 | 8051 mikrodenetleyici mimarisinin öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, | |
| 5 | 8051e ait assembly ve C dilinde programlama yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, | |
| 6 | 8051´de sayıcı/zamanlayıcı kavramlarını öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, | |
| 7 | 8051´de kesme yapılarını öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Mikroişlemcilerin Tarihi Gelişimi, Mikroişlemcili Sistemlerin Temel Kavramları ve Temel Mikroişlemci Mimarisi | |
| 2 | Bellek Çeşitleri ve Organizasyonu | |
| 3 | Bellek Organizasyonu ve Örnek Uygulamaları | |
| 4 | 8085A Mikroişlemcisi İç Mimarisi | |
| 5 | Yol Çevrimleri, Zamanlama ve Adresleme Modları | |
| 6 | Mikrodenetleyiciler ve 8051 Ailesi | |
| 7 | 8051 Mimarisi | |
| 8 | 8051 Assembly Dili ve Komutları | |
| 9 | 8051 ile Örnek Uygulamalar | |
| 10 | Deney Setinin Tanıtılması | |
| 11 | 8051 ile Örnek Uygulamalar | |
| 12 | Zamanlayıcı/Sayıcı Kavramları ve Örnekler | |
| 13 | Kesme Yapısı ve Örnekler | |
| 14 | 8051 ile Örnek Uygulamalar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Mikroişlemcili Sistemler ve Lab. Ders Notu, Doç.Dr. Murat İSKEFİYELİ, Prof.Dr. Cüneyt BAYILMIŞ |
| Ders Kaynakları | 1. C ile 8051 Mikrodenetleyici Uygulamaları, Papatya Yayıncılık, 2005 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
| 1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
| 2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
| 2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
| 5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
| 5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
| 6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
| 6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
| 6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
| 7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
| 7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
| 7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
| 7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
| 9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
| 9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
| 10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
| 10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
| 10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
| 11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
| 11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
| 12 | Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık, | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 a | PÇ 11 b | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Mikroişlemci, mikroişlemcili sistem, mikrokontrolör tanımlarını öğrenir | 3 | 4 | ||||||||||||||||||||||
| 2 | 8085e ait mimari yapıyı öğrenir | 3 | 4 | ||||||||||||||||||||||
| 3 | Bellek organizasyonu kavramını öğrenir ve tasarım yapabilir | 3 | 4 | ||||||||||||||||||||||
| 4 | 8051 mikrodenetleyici mimarisinin öğrenir | 3 | 4 | ||||||||||||||||||||||
| 5 | 8051e ait assembly ve C dilinde programlama yapar | 5 | 5 | ||||||||||||||||||||||
| 6 | 8051´de sayıcı/zamanlayıcı kavramlarını öğrenir | 4 | 5 | ||||||||||||||||||||||
| 7 | 8051´de kesme yapılarını öğrenir | 5 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 30 |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 12 | 12 |
| Final | 1 | 12 | 12 |
| Toplam İş Yükü | 135 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,4 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||