| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Sayısal İşaret İşleme | BSM 431 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | İşaretler ve Sistemler dersini almış olmak |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SEÇKİN ARI |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Ziynet Yılmaz, Arş.Gör.Soydan Serttaş |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Sayısal işaret işleme ile ilgili konularda pratik uygulama ve araştırma yapacak öğrenciler için bir temel oluşturmak. |
| Dersin İçeriği | Z dönüşümünün uygulamaları, zaman ve frekans domenlerinde örnekleme ve örtüşme, ayrık ve hızlı Fourier dönüşümü, sayısal süzgeç tasarım metodları. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Z dönüşümünün uygulamalarını öğrenme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
| 2 | Zaman ve frekans domenlerinde örnekleme ve örtüşmeyi öğrenme | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 3 | Ayrık Fourier dönüşümü | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
| 4 | Hızlı Fourier dönüşümü | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
| 5 | Sayısal süzgeç tasarımında genel ilkeleri öğrenme | Anlatım, Tartışma, | |
| 6 | FIR süzgeç tasarım metodlarını öğrenme | Anlatım, Tartışma, | |
| 7 | IIR süzgeç tasarım metodlarını öğrenme | Anlatım, Tartışma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Z dönüşümünün uygulamaları | |
| 2 | Zaman ve frekans domenlerinde örnekleme ve örtüşme | |
| 3 | Zaman ve frekans domenlerinde örnekleme ve örtüşme | |
| 4 | Ayrık Fourier dönüşümü | |
| 5 | Ayrık Fourier dönüşümü | |
| 6 | Hızlı Fourier dönüşümü | |
| 7 | Hızlı Fourier dönüşümü | |
| 8 | Sayısal süzgeç tasarımında genel ilkeleri | |
| 9 | Sayısal süzgeç tasarımında genel ilkeleri | |
| 10 | FIR süzgeç tasarım metodları | |
| 11 | FIR süzgeç tasarım metodları | |
| 12 | IIR süzgeç tasarım metodları | |
| 13 | IIR süzgeç tasarım metodları | |
| 14 | IIR süzgeç tasarım metodları |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | [1] Ders Notları, Sakarya Üniversitesi,Sakarya |
| Ders Kaynakları | [1] Kayran, A. H. ve Ekşioğlu E. M., Bilgisayar Uygulamalarıyla Sayısal İşaret İşleme, Birsen Yayınevi, 2004 [2] Oppenheim, A. V. and Schafer, R. W., Discrete-Time Signal Processing, Prentice Hall Signal Processing Series, 1989 [3] Sarp Ertük, Sayısal İşaret İşleme, Birsen Yayınevi, |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
| 1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
| 2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
| 2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
| 5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
| 5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
| 6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
| 6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
| 6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
| 7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
| 7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
| 7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
| 7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
| 9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
| 9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
| 10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
| 10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
| 10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
| 11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
| 11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
| 12 | Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık, | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 a | PÇ 11 b | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Z dönüşümünün uygulamalarını öğrenme | ||||||||||||||||||||||||
| 2 | Zaman ve frekans domenlerinde örnekleme ve örtüşmeyi öğrenme | ||||||||||||||||||||||||
| 3 | Ayrık Fourier dönüşümü | ||||||||||||||||||||||||
| 4 | Hızlı Fourier dönüşümü | ||||||||||||||||||||||||
| 5 | Sayısal süzgeç tasarımında genel ilkeleri öğrenme | ||||||||||||||||||||||||
| 6 | FIR süzgeç tasarım metodlarını öğrenme | ||||||||||||||||||||||||
| 7 | IIR süzgeç tasarım metodlarını öğrenme |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|