Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Proje Hazırlama ve Yönetimi (Mühendislik-Fen) SAU 012 0 1 + 1 2 3
Ön Koşul Dersleri

Herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır. Ancak dersin işleyişi ve değerlendirmesi ile ilgili uygulama süreçlerinde bazı kriterler oluşturulabilir. Ders işleyişi ile ilgili kriterler belirlenmesi durumunda dersi veren öğretim elemanı tarafından açıklanır.

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SİNAN ERDOĞAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Tüm bölümlerden belirlenmiş ilgili öğretim elemanları,

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Multidisipliner olarak farklı bölümlerin eşgüdüm içerisinde ortak bir çalışma yürütme kültürünün ve problem tespiti üzerinden proje mantığı oluşturma becerisi kazandırılması amaçlanmaktadır. Mühendislik, Bilişim ve Fen Fakülteleri öğrencileri arasında ortak problemlere ortak çözümler oluşturma yaklaşımı ile ders işleyişi yürülecektir. Bilimsel araştırma proje süreçlerindeki teknik bilgi ve sosyal becerilerin kazandırılmasıdır. Ayrıca, proje hazırlama ve proje yönetimi süreç aşamalarının değerlendirilmesi konularında teorik ve pratik bilgi altyapısının oluşturulmasıdır. Böylece, resmi ve özel kurumlarda bu alanda personel istihdamı süreçlerine katkı sağlanabilecektir.

Dersin İçeriği

Bir ihtiyacın belirlenip projelendirilmesi, 

İlgili ihtiyacın analiz edilip amaç, kapsam ve hedeflerinin oluşturulması, 

Proje başvuru/çağrı rehberleri okuma, 

Proje faaliyetlerin belirlenmesi/planlanması, 

Planlanan faaliyetlere göre iş-zaman takvimi

Bütçe oluşturma.

Yaygın etki ve risk analizi

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Temel kişilik özelliklerinden hareketle kendi iletişim becerisini, sorumluluk sahibi olma, takım çalışmasına yatkınlık, uyum yeteneği, çözüm odaklılık, zaman yönetimi becerisi ve proaktiflik özelliklerini sorgular. Anlatım, Beyin Fırtınası, Sözlü Sınavlar,
2 Projelerde görev alabilmek için temel kişilik özelliklerinin geliştirmesi gereken yönleri tespit eder ve geliştirme planı yapabilir. Anlatım, Beyin Fırtınası,
3 Başarılı/başarısız olmuş proje örneklerinden hareketle kariyer planında proje ekip üyesi ve yöneticisi pozisyonlarını konumlandırır. Anlatım, Beyin Fırtınası,
4 Proje ve proje yönetimi ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Proje amacını, faaliyetlerini, sonuçlarını, risklerini, vb. belirleyerek mantıksal çerçeveyi oluşturabilir. Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gözlem,
6 Ulusal ve uluslararası proje hibe ve desteklerini araştırabilir, yararlanma şartlarını öğrenir. Anlatım, Tartışma,
7 Proje destek ve hibelerinden faydalanmak üzere iş planı veya başvuru dokümanı ve bütçesini oluşturabilir. Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş, temel kavramlar ve proje süreçleri (proje değerlendirme ölçütleri)
2 İhtiyaç belirleme, piyasa araştırması, fizibilite çalışması, sorunsallaştırma ve çözüm yaklaşımları (TÜBİTAK öncelikli alanları, TÜSEB, 12. kalkınma planı ve AB öncelikli çalışma konu başlıkları)
3 Proje amacının, konusunun, kapsamının oluşturulması ve etik kurallar.
4 Organizasyon yapısı ve görev dağılımı belirlenerek proje yönetiminin oluşturulması.
5 Proje yazımı ve önerilmesi aşamaları (yaygın etki ve araştırma etkileri)
6 İş paketlerinin/planlarının oluşturulması (İş-Zaman Çizelgesi / GANTT diyagramı).
7 Proje süreç yönetimi (ilerleme ve takip).
8 Risk analizi ve B planı, bütçe oluşturma.
9 Projenin uygulanması ve izlenmesi. İletişim, toplantı ve sunumlar.
10 Yıl içi çalışması (Taslak proje kontrolleri/Sınav)
11 Sürdürülebilirlik ve ticarileşme.
12 Fikri ve sınai mülkiyet hakları (FSMH), patent, faydalı model ve marka tescil.
13 Proje düzenleme, iyileştirme ve KOD (Kontrol Okuma Düzeltme) çalışmaları.
14 Proje Sunumları.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
Sıra ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
Sıra ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
Sıra GIDA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
Sıra İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
Sıra JEOFİZİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
Sıra MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
Sıra METALURJİ VE MALZEME MÜHENDİSLİĞİ Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
Sıra BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
12 Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık,
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 3 PÇ 3 PÇ 3 PÇ 3 PÇ 3 PÇ 3 PÇ 3 PÇ 3 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 4 PÇ 4 PÇ 4 PÇ 4 PÇ 4 PÇ 4 PÇ 4 PÇ 4 PÇ 8 PÇ 8 PÇ 8 PÇ 8 PÇ 8 PÇ 8 PÇ 8 PÇ 8 PÇ 8 PÇ 12
1 Temel kişilik özelliklerinden hareketle kendi iletişim becerisini, sorumluluk sahibi olma, takım çalışmasına yatkınlık, uyum yeteneği, çözüm odaklılık, zaman yönetimi becerisi ve proaktiflik özelliklerini sorgular.
2 Projelerde görev alabilmek için temel kişilik özelliklerinin geliştirmesi gereken yönleri tespit eder ve geliştirme planı yapabilir.
3 Başarılı/başarısız olmuş proje örneklerinden hareketle kariyer planında proje ekip üyesi ve yöneticisi pozisyonlarını konumlandırır.
4 Proje ve proje yönetimi ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir.
5 Proje amacını, faaliyetlerini, sonuçlarını, risklerini, vb. belirleyerek mantıksal çerçeveyi oluşturabilir.
6 Ulusal ve uluslararası proje hibe ve desteklerini araştırabilir, yararlanma şartlarını öğrenir.
7 Proje destek ve hibelerinden faydalanmak üzere iş planı veya başvuru dokümanı ve bütçesini oluşturabilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Final 1 5 5
Proje / Tasarım 1 10 10
Ara Sınav 1 5 5
Toplam İş Yükü 84
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,36
dersAKTSKredisi 3