| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Çevre Etiği ve Bilinci | SAU 037 | 0 | 1 + 0 | 2 | 2 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AHMET ÇELEBİ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
| Dersin Amacı | |
| Dersin İçeriği |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Çevre kavramını etik bağlamda ele alabilme, | Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
| 2 | çevresel konular ve problemlerin farkındalığını arttırma | Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Çevre-Etik Kavramları ve ilişkisi Concepts of Environment-Ethics | |
| 2 | İnsanoğlunun gelecek nesillere karşı sorumlulukları Man's responsibilities towards future generations | |
| 3 | Sürdürülebilirlik ve Etik Gıda ve Tarım Etiği, biyoteknoloji, genetik modifikasyonlar Sustainability and Ethics Food and Agriculture Ethics, biotechnology, genetic modifications | |
| 4 | Antroposentrik ve antroposentrik olmayan yaklaşımlar Anthropocentric and non-anthropocentric approaches | |
| 5 | İnançların çevreye bakışı ve Derin Ekoloji Perspectives on the Environment and Deep Ecology | |
| 6 | Ekolojik restorasyon, geri dönüşüm, tekrar kullanım Ecological restoration, recycling, reuse | |
| 7 | Ekosistem Etiği ve örnek uygulamalar Ecosystem Ethics and sample applications | |
| 8 | Çevre kirliliği etkenleri (Nüfus, kentleşme…) Environmental pollution factors (Population, urbanization) | |
| 9 | Suların Kirliliği Water Pollution | |
| 10 | Hava Kirliliği Air pollution | |
| 11 | Toprak, gürültü, radyoaktif kirlilik Soil, noise, radioactive pollution | |
| 12 | Çevre konusunda sosyal sorumluluklar ve önemi Social responsibilities and its importance for environment | |
| 13 | Önemli çevre konulu anlaşmalar Major environmental agreements | |
| 14 | Türkiye de çevre konulu çalışmalar ve duyarlılık Environmental studies and sensitivity in Turkey |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
| Sıra | MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 8 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Çevre kavramını etik bağlamda ele alabilme, | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| 2 | çevresel konular ve problemlerin farkındalığını arttırma | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 30 |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 2. Ödev | 30 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 40 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Ödev | 2 | 6 | 12 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 60 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,4 | ||
| dersAKTSKredisi | 2 | ||