| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İnsan Kaynakları Yönetimi | IKY 201 | 3 | 3 + 0 | 3 | 3 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ÖZLEM BALABAN |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. ÖZLEM BALABAN, |
| Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Semih Ergelen, Arş.Gör. Samet Özdemir, Arş.Gör. Emre Erol |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | İKY fonksiyonların uygulanabilmesi için gerekli bilgi ve yeteneğin kazandırılması. |
| Dersin İçeriği | Bu derste insan kaynakları yönetiminin ortaya çıkışı, iş analizi, İK planlama, İK temin ve seçimi, eğitim ve geliştirme gibi İK fonksiyonları ile ilgili konulara değinilecektir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İKYnin gelişim evrelerini İKY fonksiyonları açısından karşılaştırmalı olarak değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | İKY fonksiyonlarını İKYnin entegrasyonu açısından birbirleriyle ilişkilendirir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 3 | İKY uygulamaları ile ilgili verilen bilgi ve örnekleri uygulama ile ilişkilendirir. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 4 | İKY fonksiyonları ile ilgili yöntemlerin uygulanabilirliğini işletmelere göre sınıflandırır. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 5 | İKY fonksiyonları ile ilgili sorunlara dair çözümler önerir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 6 | Bir işletmenin İKY fonksiyonu için sisteme dair benzetim kurar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 2 | İnsan Kaynaklarının Açık Sistem Yaklaşımı İle Ele Alınması - İK strateji ve politikaları | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 3 | İş Analizi ve İş Tasarımı | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 4 | İnsan Kaynakları Planlaması | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 5 | İk Tedarik ve Seçimi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 6 | Eğitim ve Geliştirme | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 7 | Performans Değerleme | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 8 | ARA SINAV | |
| 9 | Kariyer Geliştirme | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 10 | İş Değerleme | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 11 | Ücret Yönetimi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 12 | İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği - Endüstri İlişkileri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 13 | İK Bilgi Sistemleri - Uluslararası İKY | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 14 | İK´da Güncel Konular | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Ardıç, K. ve Özdemir, Y. (2017) İnsan Kaynakları Yönetimi-Ders Notları, Sakarya Yayıncılık, Sakarya. (ISBN: 978-605-4229-76-5) |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
| 2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
| 3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
| 4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
| 5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
| 6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
| 7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
| 8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
| 9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İKYnin gelişim evrelerini İKY fonksiyonları açısından karşılaştırmalı olarak değerlendirir. | 5 | ||||||||
| 2 | İKY fonksiyonlarını İKYnin entegrasyonu açısından birbirleriyle ilişkilendirir. | 5 | ||||||||
| 3 | İKY uygulamaları ile ilgili verilen bilgi ve örnekleri uygulama ile ilişkilendirir. | 5 | ||||||||
| 4 | İKY fonksiyonları ile ilgili yöntemlerin uygulanabilirliğini işletmelere göre sınıflandırır. | 5 | ||||||||
| 5 | İKY fonksiyonları ile ilgili sorunlara dair çözümler önerir. | 5 | 5 | |||||||
| 6 | Bir işletmenin İKY fonksiyonu için sisteme dair benzetim kurar. | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 25 |
| 1. Ödev | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 12 | 12 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Toplam İş Yükü | 150 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||