| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Bilgisayarlı İstatistik Uygulamaları | ISL 362 | 6 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | İstatistik Araştırma Yöntemleri
|
| Önerilen Seçmeli Dersler |
|
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HÜSEYİN BURGAZOĞLU |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Ar. Gör. Asuman Üstündağ |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin istatistiksel analizleri bilgisayar destekli programlar (özellikle SPSS, Excel ve R) aracılığıyla uygulayabilmelerini sağlamaktır. Öğrenciler veri toplama, düzenleme, analiz etme ve yorumlama süreçlerinde bilgisayar yazılımlarını etkin biçimde kullanmayı öğrenir.
|
| Dersin İçeriği | İstatistiğe giriş, veri türleri ve tanımlayıcı istatistikler; olasılık dağılımları; örnekleme yöntemleri; hipotez testleri; korelasyon ve regresyon analizleri; varyans analizi (ANOVA); non-parametrik testler; veri görselleştirme; SPSS, Excel ve R programlarında uygulamalar. |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Temel istatistik kavramlarını ve veri türlerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Kısa Cevaplı Testler, |
| 2 | İşletme problemlerine uygun istatistiksel yöntemleri seçer ve uygular. | Problem Çözme, | Çoktan Seçmeli Testler, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| 3 | SPSS, Excel ve R programlarını kullanarak veri analizi yapar. | Problem Çözme, | Çoktan Seçmeli Testler, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| 4 | Analiz sonuçlarını yorumlar ve etkili biçimde sunar. | Tartışma, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 5 | İstatistiksel düşünme yaklaşımını karar verme süreçlerine entegre eder. | Problem Çözme, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | İstatistik ve veri analizi kavramlarına giriş | İlgili ders notları |
| 2 | Veri türleri, ölçme düzeyleri, veri girişi ve düzenleme | İlgili ders notları |
| 3 | Tanımlayıcı istatistikler: Ortalama, varyans, grafikler | İlgili ders notları |
| 4 | Olasılık kavramı ve temel dağılımlar | İlgili ders notları |
| 5 | Örnekleme yöntemleri ve örneklem dağılımları | İlgili ders notları |
| 6 | Güven aralıkları ve hata payı hesaplamaları | İlgili ders notları |
| 7 | Hipotez testlerinin temelleri (Z, t, ki-kare testleri) | İlgili ders notları |
| 8 | Korelasyon analizi | İlgili ders notları |
| 9 | Basit ve çoklu regresyon analizi | İlgili ders notları |
| 10 | Varyans analizi (ANOVA) ve post-hoc testler | İlgili ders notları |
| 11 | Non-parametrik testler (Mann-Whitney, Kruskal-Wallis) | İlgili ders notları |
| 12 | Çapraz tablolar ve ki-kare analizi | İlgili ders notları |
| 13 | Veri görselleştirme ve raporlama teknikleri | İlgili ders notları |
| 14 | Genel Değerlendirme | İlgili ders notları |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları |
|
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
| 2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
| 3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | ||||||
| 4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | ||||||
| 5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
| 6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
| 7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
| 8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | ||||||
| 9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Temel istatistik kavramlarını ve veri türlerini açıklar. | 3 | 5 | 0 | 0 | 5 | 5 | 3 | 0 | 2 |
| 2 | İşletme problemlerine uygun istatistiksel yöntemleri seçer ve uygular. | 3 | 5 | 0 | 0 | 5 | 5 | 3 | 0 | 2 |
| 3 | SPSS, Excel ve R programlarını kullanarak veri analizi yapar. | 3 | 5 | 0 | 0 | 5 | 5 | 3 | 0 | 2 |
| 4 | Analiz sonuçlarını yorumlar ve etkili biçimde sunar. | 3 | 5 | 0 | 0 | 5 | 5 | 3 | 0 | 2 |
| 5 | İstatistiksel düşünme yaklaşımını karar verme süreçlerine entegre eder. | 3 | 5 | 0 | 0 | 5 | 5 | 3 | 0 | 2 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 114 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||