| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Kaızenin Temelleri | ISL 419 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | Üretim yönetimi, Üretim sistemleri |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. KAMİL TAŞKIN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Asuman Üstündağ |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | İşletmelerde uygulanan Kaizen yönteminin öğrencilere öğretilmesi |
| Dersin İçeriği | Kaizen uygulamarını işletmelere adapte edecek teknik ve yöntemleri içerir. Ders Kaizen Institute Türkiye ile geliştirilmiştir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Kaizen süreçlerini tanır | Anlatım, | |
| 2 | kazien uygulamalarını gözlemler ve anlar | Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, | |
| 3 | kazizen uygulamaların bir parçası olmak | Gezi / Gözlem, Bireysel Çalışma, Tartışma, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Kaizen kavrama ve felsefesi ve önemini, Kaizen’i Uygulama Örnekleri | |
| 2 | Kaizen'in uygulama adımları, Kaizen'e bakış açısı, Kaizen'in paradigmaları anlamak | |
| 3 | Ohno’nun 7+1 israf kavramı 5S kavramı | |
| 4 | Ohno’nun 5S kavramı | |
| 5 | 16 Kayıp türü ve kayıpları elimine etme metotları, Poko Yoke sistematik yaklaşımı | |
| 6 | 16 Kayıp türü ve kayıpları elimine etme metotları, Poko Yoke sistematik yaklaşımı | |
| 7 | Otonom Bakım ve Planlı Bakım faaliyetleri | |
| 8 | Makine - ekipman kayıpları ve OEE hesaplama yöntemini , Kobetsu Kaizen ile OEE kayıplarının analizi | |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | Kaizen problemi belirleme ve problem çözme ile kazizen ödevi hazırlama | |
| 11 | Kobetsu Kaizen yapılandırılması ve geliştirilmesi ve SMED uygulamaları | |
| 12 | İş akışını daha verimli şekilde yeniden tasarlamak | |
| 13 | Değer Akış Haritalama ve Tek Parça Akışı gibi metotların kavrama. | |
| 14 | Çevrim Süresi ve stok miktarını azaltmak için Kanban |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Kaizen ders notları |
| Ders Kaynakları | Masaaki İmai, Kaizen |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
| 2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
| 3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
| 4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
| 5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
| 6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
| 7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
| 8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
| 9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. | ||||||
| 9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Kaizen süreçlerini tanır | ||||||||||
| 2 | kazien uygulamalarını gözlemler ve anlar | ||||||||||
| 3 | kazizen uygulamaların bir parçası olmak |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| 3. Kısa Sınav | 0 |
| 3. Kısa Sınav | 0 |
| Toplam | 20 |
| Toplam | 0 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
| Toplam İş Yükü | 114 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||