| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Mesleki İngilizce II | ISL 477 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | It is suggested that students take Vocational English I (ISL 361) before taking this course. |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. DANIEL JAMES ROSNER |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | The purpose of the course is to enable students to communicate more effectively in the work place. Each unit of the course focuses on a particular theme in the business world so that students can build their vocabulary and confidence in speaking over a variety of topics. The discussions, listening exercises, and videos presented in each unit encourage the students to use the acquired language skills actively. |
| Dersin İçeriği | The course contains four to six themes, depending on class performance. The themes cover areas such as customer service, sales, and logistics. Each theme is presented with a background in the context of real-life situations, communication skills, vocabulary relative to the theme, grammar, and a case study or video. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Talk about sales using modal verbs; Talk about logistics using reported speech | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Talk about innovative practices using the passive voice; Make suggestions and recommendations | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Talk about corporate entertainment; Talk about decision-making using conditionals | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Talk about performance using the present perfect; Present innovative products | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Selling; Logistics | |
| 2 | Meetings; Exchanging information | |
| 3 | New Ideas; Facilities | |
| 4 | Presenting; Meetings | |
| 5 | Entertaining; Decision-making | |
| 6 | Socializing; Participation in decision-making | |
| 7 | Performance; Innovation | |
| 8 | Presenting; Presenting | |
| 9 | Mid-Term Exam | |
| 10 | Future Trends; Breakdowns and faults | |
| 11 | Time management; Processes | |
| 12 | Training; Performance | |
| 13 | Your career; Success evaluation | |
| 14 | Review |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Please note: The coursebook is required to take the course. Counterfeit or copied books will not be accepted. One book may be shared between two students. 1. Grant, David; Hudson, Jane. Business Result Pre-intermediate Student's Book. Oxford 2009. The book may be purchased online or on discount at Güler Kitap. (Güler Kitap, Yuvam Sokak, Tansel İş Hanı, Adapazarı) |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
| 2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
| 3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
| 4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
| 5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
| 6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
| 7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
| 8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
| 9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Talk about sales using modal verbs; Talk about logistics using reported speech | |||||||||
| 2 | Talk about innovative practices using the passive voice; Make suggestions and recommendations | |||||||||
| 3 | Talk about corporate entertainment; Talk about decision-making using conditionals | |||||||||
| 4 | Talk about performance using the present perfect; Present innovative products |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| 1. Ödev | 15 |
| 2. Ödev | 15 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|