| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Mesleki İngilizce I | ISL 366 | 6 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. DANIEL JAMES ROSNER |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | The purpose of the course is to enable students to communicate more effectively in the work place. Each unit of the course focuses on a particular theme in the business world so that students can build their vocabulary and confidence in speaking over a variety of topics. The discussions, listening exercises, and videos presented in each unit encourage the students to use the acquired language skills actively. |
| Dersin İçeriği | The course contains four to six themes, depending on class performance. The themes cover areas such as customer service, sales, and logistics. Each theme is presented with a background in the context of real-life situations, communication skills, vocabulary relative to the theme, grammar, and a case study or video. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Describe what companies do; describe work-related responsibilities in the present simple tense | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Talk about company structure; talk about projects in the present continuous tense | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Talk about the development of projects; Talk about past experiences in the past simple tense | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Discuss customer service; Discuss services using comparative forms | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Company facts; Describing work | |
| 2 | Introductions and requests; Making introductions | |
| 3 | Describing your job; Projects | |
| 4 | Making contacts; Phone calls | |
| 5 | Company Structure; Work-life balance | |
| 6 | Welcoming visitors; Exchanging contact details | |
| 7 | Development process; Services | |
| 8 | Giving a report; Presentations | |
| 9 | Midterm examination | |
| 10 | Employment procedures; Customer Service | |
| 11 | Customer service; Business travel | |
| 12 | Travel; Security | |
| 13 | Shipping and receiving; Teamwork | |
| 14 | Review |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1) Hughes, John; Naunton, Jon. Business Result Intermediate. Oxford 2007. 2) Grant, David; Hudson, Jane. Business Result Pre-intermediate. Oxford 2009. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
| 2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
| 3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
| 4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
| 5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
| 6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
| 7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
| 8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
| 9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Describe what companies do; describe work-related responsibilities in the present simple tense | |||||||||
| 2 | Talk about company structure; talk about projects in the present continuous tense | |||||||||
| 3 | Talk about the development of projects; Talk about past experiences in the past simple tense | |||||||||
| 4 | Discuss customer service; Discuss services using comparative forms |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Ödev | 20 |
| 2. Ödev | 20 |
| 3. Ödev | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|