| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Karşılaştırmalı İşletme Yönetimi | ISL 384 | 6 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ALİ TAŞ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Araş.Gör. Oğuzhan Öztürk Arş. Gör. Umut Orhan |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | İşletmelerin farklı kültürel ortamlarda karşılaştırmalı olarak değerlendirilmesi ve yönetimiyle ilgili tartışma ortamı yaratmak |
| Dersin İçeriği | Ulusal yönetim anlayışından bahsedebilmenin teorik dayanak noktaları, Kurumsal kuram, makro kurumsal kuram, Doğu Asya iş sistemleri-Japonya-Kore ve Çin iş sistemleri, Anglo-Sakson iş sistemleri-İngiltere ve ABD iş sistemleri, Avrupa iş sistemleri –Almanya Fransa İtalya iş sistemleri, İskandinav iş sistemi-Norveç Finlandiya İsveç iş sistemleri, Türk iş sistemi |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Kurumsal ve kültürel özelliklerdeki farklılıkları analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | Kurumsal ve kültürel özelliklerin yönetim anlayışları üzerindeki etkilerini tartşır | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 3 | Farklı ülkelerdeki hakim yönetim anlayışları hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 4 | Ulusal yönetim tarzları arasındaki farklılıkları ve benzerlikleri analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 5 | Ulusal yönetim tarzlarının gelecekte alacağı formları tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Karşılaştırmalı yönetim çalışmalarına olan ihtiyaç | Ders kitabının ilgili bölümünün incelenmesi |
| 2 | Teorik arka plan- Kurumsal Kuram- Kültürel Görüş | Ders kitabının ilgili bölümünün incelenmesi |
| 3 | Kurumsal Kuram | Ders kitabının ilgili bölümünün incelenmesi |
| 4 | Kültürel Görüş | Ders kitabının ilgili bölümünün incelenmesi |
| 5 | Japon ve Kore yönetim tarzları | Ders kitabının ilgili bölümünün incelenmesi |
| 6 | Almanya-İtalya yönetim tarzları | Ders kitabının ilgili bölümünün incelenmesi |
| 7 | İskandinav Ülkeleri yönetim tarzları | Ders kitabının ilgili bölümünün incelenmesi |
| 8 | Türk toplumuna ilişkin makro kurumsal çözümler | Ders kitabının ilgili bölümünün incelenmesi |
| 9 | Türk toplumuna ilişkin kültürel çözümler | Ders kitabının ilgili bölümünün incelenmesi |
| 10 | Türk Yönetim Tarzı | Ders kitabının ilgili bölümünün incelenmesi |
| 11 | Türk Yönetim Tarzı | Ders kitabının ilgili bölümünün incelenmesi |
| 12 | Türk Yönetim Tarzı | Ders kitabının ilgili bölümünün incelenmesi |
| 13 | Karşılaştırmalı analizler ve gelecek perspektifleri | Ders kitabının ilgili bölümünün incelenmesi |
| 14 | Genel Değerlendirme | Ders kitabının ilgili bölümünün incelenmesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Kültürler Arası Farklılaşma ve Yönetim, A. Selami Sargut, İmge Kitabevi, 2001. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | ||||||
| 2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | ||||||
| 3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
| 4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | ||||||
| 5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
| 6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
| 7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
| 8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
| 9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Kurumsal ve kültürel özelliklerdeki farklılıkları analiz eder | |||||||||
| 2 | Kurumsal ve kültürel özelliklerin yönetim anlayışları üzerindeki etkilerini tartşır | |||||||||
| 3 | Farklı ülkelerdeki hakim yönetim anlayışları hakkında bilgi sahibi olur | |||||||||
| 4 | Ulusal yönetim tarzları arasındaki farklılıkları ve benzerlikleri analiz eder | |||||||||
| 5 | Ulusal yönetim tarzlarının gelecekte alacağı formları tartışır |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 130 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||