| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Süreç Analizi | ISL 326 | 6 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA CAHİT UNGAN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Asuman ÜSTÜNDAĞ |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrencilere analitik ve kritik düşünme yetenekleri kazandırarak onların süreç geliştirme çalışmalarına katkıda bulunmalarını sağlamaktır. |
| Dersin İçeriği | Bu derste bir sürecin tanımı, süreç geliştirme ile diğer kalite geliştirme girişimlerinin ilişkisi, süreç analizi ve geliştirme metodolojisi, yeniden dizayn, sürekli geliştirme ve altı sigma gibi konular verilecektir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Süreci tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, |
| 2 | Kritik süreçleri ve performans ölçüterini belirler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
| 3 | Süreçle ilgili bilgi toplar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
| 4 | Süreci analiz eder ve analizden anlamlı sonuçlar çıkarır | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
| 5 | Süreç geliştirmeyi kolaylaştıracak örgütsel faktörleri tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Süreç geliştirmeyle işletme rekabetçiliğini ilişkilendirir |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Süreç analizine giriş | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 2 | Süreç odaklı kavramlar: gerçek zamanlı kurum, Çevik işletmeler, Süreç yönetimi ve TKY, ERP, yeniden dizayn arası ilişki | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 3 | Süreçleri anlamak için bir çerçeve | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 4 | Süreçleri tanımlama ve kritik süreçleri seçme | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 5 | Süreç analizinde kullanılan araçlar-uygulama | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 6 | Süreç analizinde kullanılan araçlar-uygulama | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 7 | Süreç analizinde kullanılan araçlar-uygulama | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 8 | Süreç performans ölçütleri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 9 | Ara sınav | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 10 | Yeniden dizayn ve sürekli geliştirme | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 11 | Yeni süreçlerin uygulanması | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 12 | Altı sigma | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 13 | Değişim yönetimi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 14 | Genel değerlendirme | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Ünğan, Mustafa Cahid, Süreç Yönetimi Ders Notları |
| Ders Kaynakları | Taptık Y. & Keleş Ö. (1998). Kalite Savaş Araçları. Kalder Yayınları. Hammer H. & Champy J. (1997). Değişim Mühendisliği. Sabah Kitapçılık Imai Masaaki. (1997). Kaizen. Brisa Yayını. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
| 2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
| 3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
| 4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
| 5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
| 6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
| 7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
| 8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
| 9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Süreci tanımlar | |||||||||
| 2 | Kritik süreçleri ve performans ölçüterini belirler | |||||||||
| 3 | Süreçle ilgili bilgi toplar | |||||||||
| 4 | Süreci analiz eder ve analizden anlamlı sonuçlar çıkarır | |||||||||
| 5 | Süreç geliştirmeyi kolaylaştıracak örgütsel faktörleri tanımlar | |||||||||
| 6 | Süreç geliştirmeyle işletme rekabetçiliğini ilişkilendirir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 136 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||