| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| E-Ticaret | ISL 342 | 6 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. EMRE YILDIRIM |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Elektronik ortamda iş yapma zorunluluğundan dolayı, gelecekte bu tip işleri işletmelerde yapabilecek yetenekte öğrenci yetiştirmek için bu derste çeşitli uygulamalarla, bu alanda görülen bilgi eksikliğinin tamamlanması amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Bu derste, dijital dünya ve E-ticaretin içindeki yeri, internet tarihçesi, web işletme modelleri, elektronik ortamda yeni ürün geliştirme, e-fiyatlandırma, e-ticarette planlama, değişik e-ticaret konularına değinilecektir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İşletme yönetiminin yerel, ulusal uluslar arası ve küresel boyutları ile bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerindeki güncel gelişmeleri yorumlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
| 2 | Elektronik ortamda iş yapabilmeyi anlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | Elektronik ticaret modelleri için stratejileri değerlendirir | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | |
| 4 | Elektronik ortamda yeni ürün geliştirmeyi tasarlar | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | |
| 5 | Elektronik satılan ürünlerin fiyatlamasını planlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 6 | Elektronik ortamda güvenlik konularını sorgular | Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
| 7 | İnternet tarihçesini anlar | Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
| 8 | Yeni eko-sistemde risk ve başarıyı sorgular | Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
| 9 | Ulusal ve uluslar arası tehditleri değerlendirir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
| 10 | Dijital uçurumu yorumlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
| 11 | B2B modelini değerlendirir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
| 12 | B2C modelini değelendirir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
| 13 | C2C Modelini değerlendirir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
| 14 | E-pazarlama, e-reklam konularını yorumlar | Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
| 15 | Ticari sitelerin uygulamalarını yorumlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | İnternet Tarihçesi | Ayhan Serhateri, E-ticaret ve İnternette Pazarlama ders notları 1.bölüm |
| 2 | E-pazarlama | Ayhan Serhateri, E-ticaret ve İnternette Pazarlama ders notları 7.bölüm |
| 3 | Elektronik ortamda yeni ürün geliştirme | Ayhan Serhateri, E-ticaret ve İnternette Pazarlama ders notları 3.bölüm |
| 4 | E-fiyatlandırma | Ayhan Serhateri, E-ticaret ve İnternette Pazarlama ders notları 11.bölüm |
| 5 | E-reklam, e-iletişim, e-marka | yhan Serhateri, E-ticaret ve İnternette Pazarlama ders notları 8.bölüm |
| 6 | B2B | Ayhan Serhateri, E-ticaret ve İnternette Pazarlama ders notları 4.bölüm |
| 7 | B2C | Ayhan Serhateri, E-ticaret ve İnternette Pazarlama ders notları 5.bölüm |
| 8 | C2C | Ayhan Serhateri, E-ticaret ve İnternette Pazarlama ders notları 6.bölüm |
| 9 | ARA SINAV | |
| 10 | C2B | Ayhan Serhateri, E-ticaret ve İnternette Pazarlama ders notları 6.bölüm |
| 11 | E-devlet | Ayhan Serhateri, E-ticaret ve İnternette Pazarlama ders notları 13.bölüm |
| 12 | E-ödeme türleri | Ayhan Serhateri, E-ticaret ve İnternette Pazarlama ders notları 9.bölüm |
| 13 | Elektronik ortamda güvenlik | Ayhan Serhateri, E-ticaret ve İnternette Pazarlama ders notları 10.bölüm |
| 14 | Ticari sitelerin uygulamaları | Ayhan Serhateri, E-ticaret ve İnternette Pazarlama ders notları 14.bölüm |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Ayhan Serhateri, E-ticaret ve İnternette Pazarlama ders notları |
| Ders Kaynakları | Civelek, M., (2003). İnternet Ticareti, Beta Yayıncılık, İstanbul. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
| 2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
| 3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
| 4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
| 5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
| 6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
| 7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
| 8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
| 9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İşletme yönetiminin yerel, ulusal uluslar arası ve küresel boyutları ile bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerindeki güncel gelişmeleri yorumlar | |||||||||
| 2 | Elektronik ortamda iş yapabilmeyi anlar | |||||||||
| 3 | Elektronik ticaret modelleri için stratejileri değerlendirir | |||||||||
| 4 | Elektronik ortamda yeni ürün geliştirmeyi tasarlar | |||||||||
| 5 | Elektronik satılan ürünlerin fiyatlamasını planlar | |||||||||
| 6 | Elektronik ortamda güvenlik konularını sorgular | |||||||||
| 7 | İnternet tarihçesini anlar | |||||||||
| 8 | Yeni eko-sistemde risk ve başarıyı sorgular | |||||||||
| 9 | Ulusal ve uluslar arası tehditleri değerlendirir | |||||||||
| 10 | Dijital uçurumu yorumlar | |||||||||
| 11 | B2B modelini değerlendirir | |||||||||
| 12 | B2C modelini değelendirir | |||||||||
| 13 | C2C Modelini değerlendirir | |||||||||
| 14 | E-pazarlama, e-reklam konularını yorumlar | |||||||||
| 15 | Ticari sitelerin uygulamalarını yorumlar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 30 |
| 2. Ödev | 30 |
| Toplam | 60 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 2 | 15 | 30 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 130 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||