| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Üretim Yönetimi | ISL 307 | 5 | 4 + 0 | 4 | 7 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. KAMİL TAŞKIN |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. KAMİL TAŞKIN, Arş.Gör.Dr. ASUMAN ÜSTÜNDAĞ, |
| Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Dr. Asuman ÜSTÜNDAĞ |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere işletmeler için rekabette önemli fonksiyonlardan birisi olan üretimle ilgili stratejik, taktik ve operasyonel düzeyde kararlar almayı öğretmektir. |
| Dersin İçeriği | Üretim ve üretim yönetimi kavramları, üretimle alakalı performans göstergeler, |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Üretim ve üretim yönetimi ile ilgili kavramları tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | |
| 2 | Verimlilik, etkinlik ve etkililik kavramlarını tanımlar ve aralarında ayrım yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | |
| 3 | Yeni işyeri/fabrika kurulmak istendiğinde en uygun kuruluş yeri seçimi için değerlendirme yapar. | Anlatım, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 4 | Tahmin yöntemlerini sıralar ve duruma göre en uygun tahmin yöntemini belirler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | |
| 5 | Etkili ve etkin bir iş yeri düzenleme kararlarının nasıl verileceğini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | |
| 6 | Üretim sürecinde kullanılacak kaynakların nasıl temin edilip kullanılacağına dair planlar yapar ve uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
| 7 | Stoklarla ilgili genel kavramları tanımlar. stok maliyetlerini sınıflandırır. Stok kontrol modellerini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Üretim İle Rekabet Etme | Ayanoğlu (2006), Krajewski vd. (2013) |
| 2 | Üretim İle Rekabet Etme | Ayanoğlu (2006), Krajewski vd. (2013) |
| 3 | Verimlilik | Ayanoğlu (2006), Krajewski vd. (2013) |
| 4 | Tahmin Yöntemleri | Ayanoğlu (2006), Krajewski vd. (2013) |
| 5 | Tahmin Yöntemleri | Ayanoğlu (2006), Krajewski vd. (2013) |
| 6 | Kuruluş Yeri Seçimi | Ayanoğlu (2006), Krajewski vd. (2013) |
| 7 | Kuruluş Yeri Seçimi | Ayanoğlu (2006), Krajewski vd. (2013) |
| 8 | Stok Yönetimi | Ayanoğlu (2006), Krajewski vd. (2013) |
| 9 | Stok Yönetimi | Ayanoğlu (2006), Krajewski vd. (2013) |
| 10 | İş yeri Düzenleme | Ayanoğlu (2006), Krajewski vd. (2013) |
| 11 | İş yeri Düzenleme | Ayanoğlu (2006), Krajewski vd. (2013) |
| 12 | İş yeri Düzenleme | Ayanoğlu (2006), Krajewski vd. (2013) |
| 13 | Montaj Hattı Dengeleme | Ayanoğlu (2006), Krajewski vd. (2013) |
| 14 | Montaj Hattı Dengeleme | Ayanoğlu (2006), Krajewski vd. (2013) |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Ayanoğlu, Murat, (2006), Üretim Yönetimi Ders Notları, Sakarya Yayıncılık, Sakarya, |
| Ders Kaynakları | Kobu Bülent, Üretim Yönetimi, Beta Kitabevi, İstanbul, 2009 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | ||||||
| 1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
| 2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
| 2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | ||||||
| 3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | ||||||
| 3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
| 4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
| 4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | ||||||
| 5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | ||||||
| 5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
| 6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
| 6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
| 7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | ||||||
| 7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
| 8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
| 8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | ||||||
| 9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Üretim ve üretim yönetimi ile ilgili kavramları tanımlar | |||||||||||||||||
| 2 | Verimlilik, etkinlik ve etkililik kavramlarını tanımlar ve aralarında ayrım yapar | |||||||||||||||||
| 3 | Yeni işyeri/fabrika kurulmak istendiğinde en uygun kuruluş yeri seçimi için değerlendirme yapar. | |||||||||||||||||
| 4 | Tahmin yöntemlerini sıralar ve duruma göre en uygun tahmin yöntemini belirler | |||||||||||||||||
| 5 | Etkili ve etkin bir iş yeri düzenleme kararlarının nasıl verileceğini bilir. | |||||||||||||||||
| 6 | Üretim sürecinde kullanılacak kaynakların nasıl temin edilip kullanılacağına dair planlar yapar ve uygular. | |||||||||||||||||
| 7 | Stoklarla ilgili genel kavramları tanımlar. stok maliyetlerini sınıflandırır. Stok kontrol modellerini kavrar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 80 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 16 | 16 |
| Final | 1 | 16 | 16 |
| Toplam İş Yükü | 174 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,96 | ||
| dersAKTSKredisi | 7 | ||