| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Kur’An Kıssalarının Çağdaş Yorumu | SAU 171 | 0 | 1 + 0 | 2 | 2 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. GÖKHAN ATMACA |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Ders, kıssa kavramını analiz etmeyi, kıssa ile ilgili temel bilgileri kazandırmayı amaçlamaktadır. |
| Dersin İçeriği | Kıssa kavramının analizi ve kıssa türünün tarihçesi, Kuran kıssalarının çeşitleri ve sınıflandırılması, Kuranda kıssaların anlatım metodu, Bazı kıssaların analizi ve öğretimi. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Kıssa kavramını analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Kıssaların önemi ve amacını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Kuran kıssalarının tarihi açıdan değerini tartışır | Rol Oynama, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | |
| 4 | Kuranda kıssaların anlatım metodunu bilir ve örneklendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Rol Oynama, | |
| 5 | Kurandaki bazı kıssaları analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Rol Oynama, | |
| 6 | Kurandaki bazı kıssaların öğretimi için strateji geliştirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Kıssa kavramının analizi ve kıssa türünün tarihçesi | |
| 2 | Kıssaların önemi ve amacı | |
| 3 | Kuran kıssalarının çeşitleri ve sınıflandırılması | |
| 4 | Kuran Kıssalarının tarihi açıdan değeri | |
| 5 | Kıssalarda görülen temel unsurlar-Kuranda kıssaların anlatım metodu | |
| 6 | Hz. Adem Kıssasının anlizi | |
| 7 | Hz. İbrahim Kıssasının analizi | |
| 8 | Hz. Yusuf Kıssasının analizi | |
| 9 | Hz. Yusuf Kıssasının analizi | |
| 10 | Hz. Lokman Kıssasının analizi | |
| 11 | Karun Kıssasının analizi | |
| 12 | Hz. Musa Kıssasının analizi | |
| 13 | Ashab-Kehf Kıssasının analizi | |
| 14 | Genel değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Kutub, S. (1999). Kuranda Edebi Tasvir, İstanbul: Ravza Yayınları Sayı, A (1999). Firavun, Haman ve Karun Karşısında Hz. Musa, İstanbul: İz Yayınları Şengül, İ. (1994). Kuran Kıssaları Üzerine, İzmir: Işık yayınları Şimşek, M. S. (1998). Kuran Kıssalarına Giriş, İstanbul: Yöneliş Yayınları Yıldırım, S. (1979). Kuran-ı Kerimde Kıssalar, A.Ü.İ.İ.F.D., S.,3 s.37-97. |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Kıssa kavramını analiz eder |
| 2 | Kıssaların önemi ve amacını açıklar |
| 3 | Kuran kıssalarının tarihi açıdan değerini tartışır |
| 4 | Kuranda kıssaların anlatım metodunu bilir ve örneklendirir |
| 5 | Kurandaki bazı kıssaları analiz eder |
| 6 | Kurandaki bazı kıssaların öğretimi için strateji geliştirir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 30 |
| 1. Ödev | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Kısa Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Ödev | 1 | 6 | 6 |
| Toplam İş Yükü | 126 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 2 | ||