| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İslam Düşüncesi | SAU 177 | 0 | 1 + 0 | 2 | 2 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. KEMAL BATAK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | İslam düşüncesini analiz etmek |
| Dersin İçeriği | İslam düşünce ekollerini bilmek |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İslam Düşüncesini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | İslam Düşünce ekollerini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | İslam Düşünce ekollerinin ana karakterini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | İslam Felsefesinde Çeviri Hareketinin Sebebini anlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | İslam düşüncesindeki figürleri bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | İslam düşünce geleneğindeki tartışmalara hakim olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | İslami ilimlerin oluşumu-tarih | |
| 2 | İslami ilimler-fıkıh, hadis | |
| 3 | İslam düşüncesinin oluşumunun arka planı | |
| 4 | İslam düşüncesi-disiplinler | |
| 5 | İslam düşüncesi ve kelam | |
| 6 | İslam düşüncesi ve kelam | |
| 7 | İslam düşüncesi ve kelam | |
| 8 | İslam düşüncesi ve tasavvuf | |
| 9 | İslam düşüncesi ve tasavvuf | |
| 10 | İslam düşüncesi ve felsefe | |
| 11 | İslam düşüncesi ve felsefe | |
| 12 | İslam düşüncesi ve felsefe | |
| 13 | İslam düşüncesi ve felsefe | |
| 14 | İslam düşüncesi ve felsefe |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Montgomery Watt, İslam Düşüncesinin Teşekkül Devri, (Sarkaç yayınları, 2010) Mian Muhammed Şerif, Klasik İslam Filozofları ve Düşünceleri, (İstanbul: İnsan Yayınları,2000) Ebu´l-Ala Afifi, İslam Düşüncesi Üzerine Makaleler |
| Ders Kaynakları | İslam Düşüncesi Tarihi,Mian Muhammed Şerif (ed.), (İstanbul: İnsan Yayınları, 1990) |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | İslam Düşüncesini bilir. |
| 2 | İslam Düşünce ekollerini tanır. |
| 3 | İslam Düşünce ekollerinin ana karakterini kavrar. |
| 4 | İslam Felsefesinde Çeviri Hareketinin Sebebini anlar. |
| 5 | İslam düşüncesindeki figürleri bilir. |
| 6 | İslam düşünce geleneğindeki tartışmalara hakim olur. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
| Ödev | 1 | 4 | 4 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 116 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,64 | ||
| dersAKTSKredisi | 2 | ||