| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Hz. Peygamberin Hadisleri | SAU 159 | 0 | 1 + 0 | 2 | 2 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HAYATİ YILMAZ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Hz. Peygamber´in söz ve fiilleri hakkında özgün metinlerden hadislerin okunması ve anlaşılması konusunda birikim kazandırmak. |
| Dersin İçeriği | Bu derste Hadis ve Sünnetin önemi üzerinde durulmakta, Hadis kitaplarından seçilmiş örnek hadislerin okunup yorumlanma çalışmaları yapılmaktadır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Sünnetin dindeki yerini tahlil eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Temel hadis kitaplarını rivayet özellikleri açısından karşılaştırır | Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 3 | Hadis metninin Türkçeye çevirisi konusunda tecrübe kazanır | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 4 | Metin anlama metodlarını uygular | Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 5 | Hadisin klasik ve güncel yorumlarının sentezini yapar | Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 6 | Sünnetin kişisel ve toplumsal değerlerin kazanılmasındaki rolünü tahlil eder | Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 7 | Toplumsal davranış kuralları açısından hadislerdeki verileri değerlendirir. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 8 | Sünnetin sosyal ve fizik çevreye bakışını yorumlar | Soru-Cevap, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş: Hadis ve sünnetin önemi, anlaşılması, Kur´an ve sünnete bağlılık, Kur´an ve sünnet bütünlüğü | |
| 2 | Niyet, İlim, İman | |
| 3 | Ameller ve Amellerde Ölçü I | |
| 4 | Ameller ve Amellerde Ölçü II | |
| 5 | Kişisel Değerler: Doğruluk, Güvenilirlik, Tövbe, İstiğfar, Takva, Murakabe | |
| 6 | Toplumsal Değerler: Dünya, zühd, çalışma, cihad | |
| 7 | Toplumsal Değerler ve İlişkiler: Selam, Kelam, Gıybet | |
| 8 | Toplumsal Değerler ve İlişkiler: Sabır, Haset, Kibir | |
| 9 | Dua | |
| 10 | Görgü Kuralları: Yeme-İçme, Giyme, | |
| 11 | Görgü Kuralları: Uyku, Rüya, Hasta Ziyareti, Cenaze, İsti´zan | |
| 12 | Sosyal Çevre: Yönetim, Evlilik ve Aile | |
| 13 | Sosyal Çevre: Akraba, Komşu, Fakirler, Yetimler, Misafirler | |
| 14 | Fizik Çevre: Çevreyi Koruma, Bitkiler, Hayvanlar, Dağlar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Aydınlı, Abdullah, Seçilmiş Hadisler |
| Ders Kaynakları | Nevevi, Riyazu´s-Sâlihîn tercüme ve şerhleri |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Sünnetin dindeki yerini tahlil eder. |
| 2 | Temel hadis kitaplarını rivayet özellikleri açısından karşılaştırır |
| 3 | Hadis metninin Türkçeye çevirisi konusunda tecrübe kazanır |
| 4 | Metin anlama metodlarını uygular |
| 5 | Hadisin klasik ve güncel yorumlarının sentezini yapar |
| 6 | Sünnetin kişisel ve toplumsal değerlerin kazanılmasındaki rolünü tahlil eder |
| 7 | Toplumsal davranış kuralları açısından hadislerdeki verileri değerlendirir. |
| 8 | Sünnetin sosyal ve fizik çevreye bakışını yorumlar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Kısa Sınav | 5 |
| 1. Ödev | 20 |
| 2. Kısa Sınav | 5 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 116 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,64 | ||
| dersAKTSKredisi | 2 | ||