| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Eğitsel Oyun Tasarımı | SAU 207 | 0 | 1 + 0 | 2 | 2 |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Oyunların tarihsel gelişimini bilir | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Oyunları değerlendirir | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Eğitsel oyunları tanımlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Eğitsel oyun senaryosu oluşturur | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
| 5 | Eğitsel oyun tasarlar | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
| 6 | Eğitsel oyun geliştirir | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dersin Tanıtımı ve Genel İşleyiş Hakkında Bilgilendirme | |
| 2 | Oyun ve Öğretimin Birleşimi, Öğrence | |
| 3 | Oyun ve Öğrenme Üzerine Yapılmış Araştırmalar | |
| 4 | Programlama Terminolojisi Gözden Geçirme | |
| 5 | Android İşletim Sistemi ve Uygulamalarına Bakış | |
| 6 | AppInventor ile Uygulama Geliştirme 1 | |
| 7 | AppInventor ile Uygulama Geliştirme 2 | |
| 8 | AppInventor ile Uygulama Geliştirme 3 | |
| 9 | AppInventor ile Uygulama Geliştirme 4 | |
| 10 | Öğrenci Projelerinin Geliştirilmesi | |
| 11 | Öğrenci Projelerinin Geliştirilmesi | |
| 12 | Öğrenci Projelerinin Geliştirilmesi | |
| 13 | Öğrenci Projelerinin Sunumu | |
| 14 | Öğrenci Projelerinin Sunumu |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | (1) Aytaç KAYA´nın ders notları (2) Eğitsel Dijital Oyunlar: Kuram, Tasarım ve Uygulama, Mehmet Akif Ocak, Pegem, (2013) |
| Ders Kaynakları | (1) Gee, J. P. (2003). What video games have to teach us about learning and literacy. New York: Palgrave Macmillan. (2) Sandford, R., Ulicsak, M., Facer, K., & Rudd, T. (2006). Teaching with games. COMPUTER EDUCATION-STAFFORD-COMPUTER EDUCATION GROUP-, 112, 12. (3) Klopfer, E. (2008). Augmented learning research and design of mobile educational games. Cambridge, Mass.: MIT Press. (4) Wolber, D., Abelson, H., Spertus, E., Looney, L. (2011). App Inventor. Create your own Android apps. New York: O’Reilly Media |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Oyunların tarihsel gelişimini bilir |
| 2 | Oyunları değerlendirir |
| 3 | Eğitsel oyunları tanımlar |
| 4 | Eğitsel oyun senaryosu oluşturur |
| 5 | Eğitsel oyun tasarlar |
| 6 | Eğitsel oyun geliştirir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 30 |
| 1. Kısa Sınav | 5 |
| 1. Ödev | 60 |
| 2. Kısa Sınav | 5 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Ödev | 1 | 35 | 35 |
| Final | 1 | 6 | 6 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
| dersAKTSKredisi | 2 | ||