| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Eğitim Filmleri | SAU 205 | 0 | 1 + 0 | 2 | 2 |
| Ön Koşul Dersleri | Gelişim ve öğrenme ya da eğitim psikolojisi derslerini almış olmak. |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÖZLEM CANAN GÜNGÖREN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Eğitim ile ilgili sinema filmlerini tanıtmak, onların üzerinde eğitimsel çalışma yapabilecek analizleri gerçekleştirecek bilgi ve beceri kazandırmak. |
| Dersin İçeriği | Eğitim kavramının sadece sınıf duvarlarına hapsedilemeyen geniş anlamını kavrayarak, pedagojik değerler çerçevesinde eğitimsel filmlerin yapısını analiz eder. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Eğitim ve sinema ilişkisi üzerinden kalıplaşmış eğitim anlayışlarına yönelik örnekleri eleştirir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Eğitim ve sinema ilişkisi üzerinden eğitimde öğrenci ve öğretmen rollerinin nasıl olması gerektiğini tartışır. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Eğitim ve sinema ilişkisi üzerinden eğitimin toplumdaki yerini ve önemini açıklar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Eğitim ve sinema ilişkisi üzerinden eğitimin nasıl olması gerektiği ile ilgili örnek durumları tartışır ve eleştirir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Eğitim ne değildir? Eğitim üzerine çağdaş bakış açıları | ilgili konuya hazır gelir |
| 2 | Eğitim ve sinema ilişkisi nasıldır? | konuyla ilgili br makale bulup gelir |
| 3 | Terrafarma filmi ve analizi | filmi izler ve gelir |
| 4 | Sanal Zorba filmi ve analizi | filmi izler ve gelir |
| 5 | Ölü Ozanlar Derneği filmi ve analizi | filmi izler ve gelir |
| 6 | Üç İdiot filmi ve analizi | filmi izler ve gelir |
| 7 | Arasınav | |
| 8 | İmparatorlar Klubü filmi ve analizi | filmi izler ve gelir |
| 9 | Black filmi ve analizi | filmi izler ve gelir |
| 10 | Zindan Adası filmi ve analizi | filmi izler ve gelir |
| 11 | Her çocuk özeldir filmi ve analizi | filmi izler ve gelir |
| 12 | Koro filmi ve analizi filmi ve analizi | filmi izler ve gelir |
| 13 | Hichki filmi ve analizi | filmi izler ve gelir |
| 14 | Eğitim filmleri ve dersin genel değerlendirilmesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Mustafa Girgin, Eğitim Filmleri, 2012. |
| Ders Kaynakları | İlgili sinema filmleri |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Eğitim ve sinema ilişkisi üzerinden kalıplaşmış eğitim anlayışlarına yönelik örnekleri eleştirir. |
| 2 | Eğitim ve sinema ilişkisi üzerinden eğitimde öğrenci ve öğretmen rollerinin nasıl olması gerektiğini tartışır. |
| 3 | Eğitim ve sinema ilişkisi üzerinden eğitimin toplumdaki yerini ve önemini açıklar. |
| 4 | Eğitim ve sinema ilişkisi üzerinden eğitimin nasıl olması gerektiği ile ilgili örnek durumları tartışır ve eleştirir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| 2. Kısa Sınav | 20 |
| 3. Kısa Sınav | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 3 | 10 | 30 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 124 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
| dersAKTSKredisi | 2 | ||