Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Üniversite Yaşamına Giriş | UNI 101 | 1 | 1 + 0 | 1 | 0 |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Üniversite yaşamına hazırlama, | ||
2 | Üniversite birimleri hakkında yeterli bilgiye sahip olma, | ||
3 | Sosyal, kültürel ve sporsal faaliyetlere aktif katılım sağlayabilme, | ||
4 | Öğrenci hak ve sorumlulukları listeleyebilme ve tanımlama, | ||
5 | Kariyer planlamanın önemini kavrama. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin içeriği ve işleyişi hakkında bilgi verilmesi, Sakarya şehri hakkında genel bilgi verilmesi. | |
2 | Üniversitenin genel fiziki yapısı, Üniversite yönetimi, akademik ve idari birimlerin tanıtılması. | |
3 | Öğrenci dekanlığı ve öğrenci senatosunun tanıtılması. | |
4 | Bölüm dersleri, faaliyetleri, ölçme değerlendirme teknikleri hakkında bilgi verilmesi. | |
5 | Öğrenci Bilgi Sisteminin tanıtımı, ders seçimleri ve yazılma kuralları hakkında bilgi verilmesi. | |
6 | Eğitim-Öğretim mevzuatlarının tanıtılması. | |
7 | Sağlık hizmetleri ve kütüphanenin tanıtımı. | |
8 | Engelliler birimi, Kampüs spor/kültür alanları ve faaliyetleri hakkında kısa bilgilendirmelerin yapılması, yemek bursu, kısmi zamanlı çalışma olanaklarının tanıtımı. | |
9 | Öğrenci topluluklarının ve etkinliklerinin tanıtılması. | |
10 | Öğrenci değişim programları hakkında bilgilendirme. | |
11 | ÇAP, Yandal programları, İlgi Alanı, Önceki Öğrenmelerin Tanınması Ar-Ge Uyum, Sosyal Transkript süreçlerinin tanıtılması. | |
12 | Kişilerarası iletişim, stresle baş etme ve bağımlılıkla mücadele. | |
13 | Zaman yönetimi ve verimli öğrenme. | |
14 | Kariyer planlama, proje geliştirme kapsamında alanında uzman kişilerin tecrübelerinin paylaşılması. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Sakarya Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği, Sakarya Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği Uygulama Esasları, SAÜ Tanıtım Kataloğu, broşürler vb. |
Ders Kaynakları |
Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
---|---|---|---|
1 | 0 MB | ||
1 | 0 MB | ||
1 | 0 MB | ||
1 | 0 MB | ||
2 | 0 MB | ||
2 | 0 MB | ||
3 | 0 MB | ||
3 | 0 MB | ||
5 | 0 MB | ||
5 | 0 MB | ||
6 | 0 MB | ||
6 | 0 MB | ||
7 | 0 MB | ||
7 | 0 MB | ||
7 | 0 MB | ||
7 | 0 MB | ||
8 | 0 MB | ||
8 | 0 MB | ||
9 | 0 MB | ||
9 | 0 MB | ||
10 | 0 MB | ||
10 | 0 MB | ||
11 | 0 MB | ||
11 | 0 MB | ||
12 | 0 MB | ||
12 | 0 MB | ||
12 | 0 MB | ||
12 | 0 MB | ||
12 | 0 MB | ||
13 | 0 MB | ||
13 | 0 MB | ||
13 | 0 MB | ||
14 | 0 MB | ||
14 | 0 MB |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Veri Biliminde matematik konusunda yeterli bilgi birikimine ve bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık veri bilimi problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisine sahiptir. | ||||||
2 | Bilimsel araştırma yapabilme yeteneği ile elde edilen bilgiyi derinlemesine analiz edebilir ve yorumlayabilir | ||||||
3 | Analitik, modelleme ve deneysel araştırmaların tasarlanması ve uygulanması konusunda yetkinliğe; karmaşık veri setlerini analiz etme ve yorumlama yeteneğine sahiptir | ||||||
4 | Eksik veya kısıtlı veri setleriyle çalışarak bilgiyi tamamlayabilir ve farklı disiplinlerden gelen bilgileri entegre edebilir | ||||||
5 | Veri bilimi ve analitiği problemlerini tanımlama ve çözme becerisi için gerekli programlama becerisine sahiptir | ||||||
6 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapabilme, karmaşık problemlere yönelik çözüm stratejileri geliştirebilme, sorumluluk alma ve takım çalışmasına katkı sağlama becerisine sahiptir | ||||||
7 | Yenilikçi fikirler ve yöntemler geliştirme kabiliyetine; veri bilimi ve analitiği alanında veri işleme süreçlerinde yeni yaklaşımlar ortaya koyabilme becerisine sahiptir | ||||||
8 | Gereksinim duyulan veri ve bilgileri tanımlama, erişme ve değerlendirme, veri yönetimi ve analitiği alanında yetkindir. | ||||||
9 | Veri bilimi ve analitiği alanındaki güncel gelişmeleri takip edebilir, öğrenme ve yeni teknolojileri hızlı bir şekilde adapte edebilir | ||||||
10 | Yapılan çalışmaların sonuçlarını etkili bir şekilde aktarabilir ve teknik ve karmaşık konuları anlaşılır bir şekilde sunabilir | ||||||
11 | Veri bilimi ve analitiği uygulamalarının sosyal ve çevresel etkilerinin farkındadır ve bu bağlamda uyum sağlayabilir | ||||||
12 | Veri toplama, analiz etme ve raporlama süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerler hakkında bilgi sahibidir; etik ilkeleri gözetir ve toplumun faydasını ön planda tutar |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Üniversite yaşamına hazırlama, | ||||||||||||
2 | Üniversite birimleri hakkında yeterli bilgiye sahip olma, | ||||||||||||
3 | Sosyal, kültürel ve sporsal faaliyetlere aktif katılım sağlayabilme, | ||||||||||||
4 | Öğrenci hak ve sorumlulukları listeleyebilme ve tanımlama, | ||||||||||||
5 | Kariyer planlamanın önemini kavrama. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|