Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sahne Teknikleri | SAH 401 | 7 | 1 + 1 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NİLGÜN SAZAK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. NİLGÜN SAZAK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Eğitim sürecinde öğrenilen eserlerin sahnelenme aşamasında dönem ve tavır özelliklerine uygun sunulmasını sağlamaya yönelik tekniklerin öğretilmesini amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Sahne kullanımı, selamlama teknikleri, sahne duruşu ve mikrofon kullanımı yöntem ve tekniklerinin müzikaliteyi ortaya çıkaran eserler yoluyla öğretilerek, öğrencilerde akademik düzeyde sahne teknikleri becerileri oluşturmak hedeflenmektedir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sahne öncesi performans hazırlık sürecini etkili şekilde kullanır | Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınavlar, |
2 | Sahneleme anında postür ve mekan kullanımı hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınavlar, |
3 | Sahnede yüksek performans sağlamak için gerekli olan ses ve nefes tekniklerini beceri haline getirir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınavlar, |
4 | Sahnede eser yorumlama sürecinde mikrofon kullanımı ve selamlama tekniklerini uygular | Anlatım, | Sözlü Sınavlar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sahne nedir, mekan özellikleri tarihsel süreç içinde nasıl bir değişim göstermiştir? | |
2 | Sahne nedir, mekan özellikleri tarihsel süreç içinde nasıl bir değişim göstermiştir? | |
3 | ALEXANDER Tekniği ve sahne duruşu | |
4 | Sahneleme öncesi hazırlık süreci | |
5 | Sahnede beden dili ve kullanımı | |
6 | Sahnede mikrofon kullanma teknikleri, | |
7 | Sahnede toplu icra sürecinde solo- koro- orkestranın sahne kullanımı | |
8 | Sahnede toplu icra sürecinde solo- koro- orkestranın sahne duruşu | |
9 | Sahneleme öncesi nefes ve ses terapisi yoluyla rahatlama çalışmaları | |
10 | Sahneleme öncesi nefes ve ses terapisi yoluyla rahatlama çalışmaları | |
11 | Sahne öncesi prova süreci | |
12 | Sahnede mekan kullanımı ve seyirci ile iletişim | |
13 | Sahnede selamlama ve alkış alma ritüelleri | |
14 | Sahnede selamlama ve alkış alma ritüelleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Nilgün Sazak ders notları Akademik makaleler Youtube videoları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olur. | X | |||||
2 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri ses eğitimi alanında kullanabilecek düzeyde geliştirir. | X | |||||
3 | Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
5 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | X | |||||
6 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | X | |||||
7 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
9 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanlarında çok boyutlu düşünme ve uygulama becerisi geliştirir. | X | |||||
10 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanıyla ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | X | |||||
11 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | X | |||||
12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sahne öncesi performans hazırlık sürecini etkili şekilde kullanır | 2 | 5 | 5 | 2 | 0 | 2 | 4 | 0 | 5 | 3 | 5 | 1 |
2 | Sahneleme anında postür ve mekan kullanımı hakkında bilgi sahibi olur | 0 | 5 | 0 | 2 | 4 | 5 | 0 | 0 | 2 | 1 | 5 | 0 |
3 | Sahnede yüksek performans sağlamak için gerekli olan ses ve nefes tekniklerini beceri haline getirir. | 2 | 5 | 1 | 4 | 1 | 3 | 5 | 0 | 5 | 3 | 5 | 0 |
4 | Sahnede eser yorumlama sürecinde mikrofon kullanımı ve selamlama tekniklerini uygular | 4 | 5 | 1 | 4 | 2 | 4 | 4 | 0 | 5 | 5 | 5 | 0 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |