Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türk Müziği Nazariyatı ve Solfeji V TMN 301 5 2 + 2 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof. HATİCE SELEN TEKİN
Dersi Verenler Prof. HATİCE SELEN TEKİN, Prof.Dr. SERTAN DEMİR,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Türk Müziği Makam bilgisinde Mürekkep (birleşik) makamların ve büyük usullerin öğretilmesi.

Dersin İçeriği

Mürekkep (bileşik) makamlar, Büyük usuller

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 He / she will have information about the Mürekkep (United ) makams. Anlatım, Soru-Cevap, Sözlü Sınavlar,
2 Learns the concept of the past, analyze the sample works.
3 Will have information on the classification of Mürekkep (Unified) makams.
4 Mürekkep (Unified) makams perform sample works, analyze the works.
5 Learns the great methods (rhythms), makes applications.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Mürekkep (birleşik) kavramlarının incelenmesi. Türk Müziği Nazariyatı Ve Solfej II (Ders Kitabı) Hatice Selen TEKİN Türk Musıkısi Nazariyatı ve Usulleri Kitabı İsmail Hakkı ÖZKAN
2 Geçki Kavramı, Geçki kavramının bestekarlara göre incelenmesi. Türk Müziği Nazariyatı Ve Solfej II (Ders Kitabı) Hatice Selen TEKİN Türk Musıkısi Nazariyatı ve Usulleri Kitabı İsmail Hakkı ÖZKAN
3 Buselik Perdesi Üzerinde karar veren Mürekkep Makamlar Nişabur Makamı
4 Nişabur Makamında Solfej Uygulamaları, 12, 14, 15, 16 zamanlı usullerin incelenmesi.
5 Segah Perdesinde Karar Eden Makamlar, Segah Makamı/ 20 zamanlı usullerin incelenmesi
6 Hüzzam Makamı/ 24 zamanlı nim sakil usulü
7 24 zamanlı Nim sakil usulü üzerine uygulamalar
8 Dügah Perdsesinde Karar veren Makamlar Saba Makamı
9 Şehnaz Makamı, büyük usullerde örnek eserler
10 Dügah Perdesinde Karar veren tüm makamların incelenmesi.
11 Rast Perdesinde Karar eden makamlar, Nikriz Makamı, 28 zamanlı devrikebir usuülü
12 Zavil Makamı, büyük usullerde örnek eserler
13 Genel Tekrar
14 Genel Tekrar
Kaynaklar
Ders Notu

Türk Müziği Nazariyatı Ve Solfej II (Ders Kitabı) Hatice Selen TEKİN Müzik Eğitimi Yayınları 2014

Türk Musıkısi Nazariyatı ve Usulleri Kitabı İsmail Hakkı ÖZKAN Ötüken Yayınevi 2006

Ders Kaynakları

Türk Müziği Nazariyatı Ve Solfej II (Ders Kitabı) Hatice Selen TEKİN Müzik Eğitimi Yayınları 2014

Türk Musıkısi Nazariyatı ve Usulleri Kitabı İsmail Hakkı ÖZKAN Ötüken Yayınevi 2006

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olur. X
2 Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri ses eğitimi alanında kullanabilecek düzeyde geliştirir. X
3 Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. X
4 Alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. X
5 Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. X
6 Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. X
7 İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. X
8 Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). X
9 Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanlarında çok boyutlu düşünme ve uygulama becerisi geliştirir. X
10 Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanıyla ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. X
11 Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder X
12 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 He / she will have information about the Mürekkep (United ) makams. 5 5 5 5 4 4 4 3 5 5 5 3
2 Learns the concept of the past, analyze the sample works.
3 Will have information on the classification of Mürekkep (Unified) makams.
4 Mürekkep (Unified) makams perform sample works, analyze the works.
5 Learns the great methods (rhythms), makes applications.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 80
1. Performans Görevi (Uygulama) 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Performans Görevi (Uygulama) 1 1 1
Final 1 1 1
Ara Sınav 1 1 1
Toplam İş Yükü 147
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,88
Dersin AKTS Kredisi 6