Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Öğretmenlik Uygulaması EBB 404 8 1 + 8 5 10
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ENGİN YILMAZ
Dersi Verenler Doç.Dr. ZEYNEP İSKEFİYELİ, Doç.Dr. YAŞAR SUVEREN, Prof.Dr. PAKİ KÜÇÜKER, Doç.Dr. İLHAN UÇAR, Doç.Dr. MUHAMMET KAÇMAZ, Doç.Dr. TUFAN ÇÖTOK, Doç.Dr. MUSTAFA SARI, Dr.Öğr.Üyesi AYŞE AYDIN, Doç.Dr. TUFAN TURAN, Dr.Öğr.Üyesi ARZU YILDIRIM, Dr.Öğr.Üyesi ÇİĞDEM TOPÇU, Dr.Öğr.Üyesi AYŞE ATALAY DUTUCU, Prof.Dr. SEVİM ATİLA DEMİR, Dr.Öğr.Üyesi FATİH ŞİMŞEK, Prof.Dr. ZERRİN KARAKUZULU, Prof.Dr. FUNDA KIZILER EMER, Doç.Dr. HALİL İBRAHİM BALKUL, Doç.Dr. DERYA EVRİM KOÇ, Prof.Dr. MUSTAFA KEMAL ŞAN, Prof.Dr. MUHARREM TOSUN, Prof.Dr. YILMAZ DAŞCIOĞLU, Prof.Dr. HACI MUSA TAŞDELEN, Prof.Dr. ZİKRİ TURAN, Dr.Öğr.Üyesi EYÜP ZENGİN, Doç.Dr. TURGUT SUBAŞI, Doç.Dr. NURHAN ULUÇ, Prof.Dr. ENGİN YILMAZ, Dr.Öğr.Üyesi İSMAİL GÜNDOĞDU, Dr.Öğr.Üyesi YAVUZ KÖKTAN, Dr.Öğr.Üyesi HÜLYA ÜRKMEZ, Prof.Dr. GÜLSEMİN HAZER, Doç.Dr. CÜNEYT ARSLAN, Doç.Dr. ALPER KELEŞ, Doç.Dr. AYSEL NURSEN DURDAĞI, Doç.Dr. FATİH ARICİ, Doç.Dr. ORHAN KAPLAN, Dr.Öğr.Üyesi MAHMUD SAMİ TÜRK, Dr.Öğr.Üyesi DUDU UYSAL, Arş.Gör.Dr. HATİCE KILAR, Dr.Öğr.Üyesi HATİCE TURUT, Arş.Gör.Dr. BEDRİYE GÜLAY AÇAR, Dr.Öğr.Üyesi EFE YEŞİLDURAK, Arş.Gör.Dr. HİLAL ERDOĞAN AKSU, Doç.Dr. HANDAN AKYİĞİT, Arş.Gör.Dr. YUNUS EMRE MUTLU, Dr.Öğr.Üyesi ÖZDEN ŞAHİN ER, Dr.Öğr.Üyesi BURAK ÇITIR, Arş.Gör.Dr. GÖRKEM IŞIK, Doç.Dr. MEHMET FATİH DÖKER, MEB Personeli , Dr.Öğr.Üyesi BAHRİ KUŞ, Arş.Gör.Dr. GÜLBAHAR UZUNAY, Prof.Dr. VİLDAN COŞKUN, Doç.Dr. ŞAHRU PİLTEN UFUK, Arş.Gör.Dr. TUĞÇE TAKOĞLU, Arş.Gör.Dr. İREM GÜNDÜZ POLAT, Doç.Dr. AYDIN AKTAY, Doç.Dr. MUHAMMED HÜKÜM, Arş.Gör.Dr. BÜNYAMİN PUNAR, Dr.Öğr.Üyesi SAMET ÇAKMAKER, Dr.Öğr.Üyesi ABDULLA AL MAHMUD, Dr.Öğr.Üyesi MELEK SÜLER,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı
Dersin İçeriği
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan, alanındaki en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir.
2 Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
3 Doğal ve beşeri çevre ile ilgili konularda uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını bilgilendirir, onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı veya sözlü aktarır.
4 Coğrafya ve Coğrafi Bilgi Sistemleri alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
5 Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretir.
6 Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir.
7 Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkin bir biçimde kullanır. Ayrıca en az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
8 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
9 Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir takım çalışmasında görev alır, aynı kapsamdaki bir çalışmayı analitik yaklaşımlar ile bağımsız olarak ta yürütür.
10 Doğal ve beşeri çevre ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözetme bilgi ve bilincine sahiptir.
11 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak amacıyla farklı alanlardan dersler alır.
12 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre içinde insan sağlığı ve çevre duyarlılığı bakışıyla proje ve etkinlikler düzenler.
13 Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenimini yönlendirir.
14 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
15 Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)