Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sınıf Yönetimi | EBB 407 | 7 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi KÜBRA CEVHERLİ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MERYEM KARATAŞ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk Eği̇ti̇m Si̇stemi̇ Ve Okul Yöneti̇mi̇ Hakkinda Temel Bi̇lgi̇ Ve Beceri̇ler Hakkinda Bi̇lgi̇ Sahi̇bi̇ Olmak. Öğrenci̇lere Sinif Yöneti̇mi̇ni̇n Temel Kavram Ve Unsurlarini Öğretmek |
Dersin İçeriği | Türk Eği̇ti̇m Si̇stemi̇ni̇n Yapısı, Amaç Ve İlkeleri̇, Yasal Dayanakları, Yöneti̇m Kuram Ve Süreçleri̇, Okul Yöneti̇mi̇, Okula Toplumsal Katilim Türk Eği̇ti̇m Si̇stemi̇ Ve Okul Yöneti̇mi̇ Hakkında Temel Bi̇lgi̇ Ve Beceri̇ler Hakkinda Bi̇lgi̇ Sahi̇bi̇ Olma. Sınıf Organi̇zasyonunu Sağlayarak Sınıf Ortamında Sınıf İçi̇ İleti̇şi̇mi̇n Oluşması Ve İstenmeyen Davranışların Ortadan Kaldırılması İçi̇n Gerekli̇ Bi̇lgi̇ Ve Yeterli̇li̇ğe Sahi̇p Olma |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN AMAÇ VE İLKELERİNİ SÖYLEME | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
2 | OKUL YÖNETİMİ VE YÖNETİM SÜREÇLERİNİ ANLATMA | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, |
3 | TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN YAPISINI ANLATMA | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
4 | TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN YASAL TEMELLERİNİ AÇIKLAMA | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | Boşluk Doldurma Testleri, Doğru Yanlış Testleri, |
5 | OKULA TOPLUMSAL KATILIMIN ÖNEMİ VE YAPILABİLECEKLERİ ÖNERME | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, |
6 | ÖĞRENCİ İŞLERİNİN, İNSAN KAYNAKLARININ, EĞİTİM PROGRAMININ VE BÜTÇENİN YÖNETİMİ HAKKINDA YORUM YAPMA | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, |
7 | YÖNETİM VE SINIF YÖNETİMİ KAVRAMLARINI AÇIKLAMA | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, |
8 | SINIF İÇİ İLETİŞİMİN NASIL GERÇEKLEŞECEĞİNİ TARTIŞMA | Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
9 | SINIF İÇİNDE ZAMAN KULLANIMINI UYGULAMA | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
10 | SINIF KURALLARININ NASIL OLUŞTURABİLECEĞİNİ ÖĞRENCİLERLE TASARLAMA | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
11 | İSTENMEYEN ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARININ VE YAKLAŞIMLARINI AÇIKLAMA | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
12 | OLUMLU ÖĞRENME ORTAMINI NASIL OLUŞTURACAĞINI TARTIŞMA | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN AMAÇ VE İLKELERİ TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN YASAL DAYANAKLARI / MEB TEŞKİLAT GÖREVLERİ HAKKINDA KANUN, TEVHİD-İ TEDRİSAT KANUNU | |
2 | TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN YASAL DAYANAKLARI / MİLLİ EĞİTİM TEMEL KANUNU, İLKÖĞRETİM VE EĞİTİM KANUNU TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN YAPISI | |
3 | YÖNETİM KURAMLARI/ YÖNETİMDE KLASİK KURAMLAR YÖNETİM KURAMLARI/ YÖNETİMDE NEOKLASİK KURAMLAR | |
4 | YÖNETİM KURAMLARI/ YÖNETİMDE MODERN KURAMLAR EĞİTİM VE OKUL YÖNETİMİ YÖNETİM SÜREÇLERİ | |
5 | ÖĞRENCİ İŞLERİNİN YÖNETİMİ İNSAN KAYNAKLARININ YÖNETİMİ | |
6 | EĞİTİM PROGRAMININ YÖNETİMİ DESTEK İŞLERİ VE BÜTÇENİN OKULA TOPLUMSAL KATILIM YÖNETİMİ | |
7 | SINIF ORGANİZASYONUNU SAĞLAYARAK SINIF ORTAMINDA SINIF İÇİ İLETİŞİMİN OLUŞMASI VE İSTENMEYEN DAVRANIŞLARIN ORTADAN KALDIRILMASI İÇİN GEREKLİ BİLGİ VE YETERLİLİĞE SAHİP OLMA, SINIF ORGANİZASYONU | |
8 | SINIF İLETİŞİM, SINIF ORTAMI VE GRUP ETKİLEŞİMİ | |
9 | DİSİPLİN SINIF KURALLARI VE UYGULAMADA DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR, ÖĞRENCİLERİ GÜDÜLEME | |
10 | ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARINI ETKİLEYEN SOSYAL VE PSİKOLOJİK FAKTÖRLER, İSTENMEYEN ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARI VE YAKLAŞIMLAR | |
11 | SINIF İÇİNDE ZAMAN YÖNETİMİ, OKULLARDA ÇATIŞMA VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ | |
12 | OKUL AİLE İŞBİRLİĞİ OLUŞTURMA, OLUMLU ÖĞRENME ORTAMI OLUŞTURMA | |
13 | SINIF YÖNETİMİNDE EĞİTİM TEKNOLOJİSİNİN KULLANIMI | |
14 | DEĞERLENDİRME |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Sınıf Yöneti̇mi̇ Ders Notları 2007 Sakarya |
Ders Kaynakları | ERDOĞAN, İrfan (2008), Eğitim ve Okul Yönetimi, Alfa Yayınları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlahiyat alanında temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir. | ||||||
2 | Bir yabancı dili kullanarak İlahiyat alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). | ||||||
3 | Edindiği ilahiyat bilgisinin gerekleri doğrultusunda tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olacak davranışlar sergiler. Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. | ||||||
4 | Klasik ve güncel dini meseleleri saptama, tanımlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | ||||||
5 | İlahiyat alanındaki bilgi ve beceriler ile alandaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. | ||||||
6 | Dini anlayış ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyuttaki (güvenlik, sağlık, iktisat, çevre, vb.) etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibidir. | ||||||
7 | Sorumluluğu altındakilerin öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenme süreçlerini yönetir ve kişisel, mesleki alandaki gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar. | X | |||||
8 | İlahiyat alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitaplarına, uygulama araç-gereçlerine ve bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerine dair sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır. | X | |||||
9 | Değişen hayata ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir; toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır. | X | |||||
10 | Toplumsal alanda karşılaşılan karmaşık dini meseleleri çözmek için bireysel inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
11 | İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma -inceleme, yorum ve analiz yapar. | X | |||||
12 | Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır; yaşam boyu öğrenmeye ve sorgulamaya ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
13 | İlahiyat alanındaki bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, sonuçların duyurulması ve kullanılması aşamalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve ahlakî değerleri gözetir. | X | |||||
14 | İlahiyat alanı için uygun araçları seçer, kullanır, geliştirir ve alanın gerektirdiği bilgi ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN AMAÇ VE İLKELERİNİ SÖYLEME | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 0 | 5 | 5 |
2 | OKUL YÖNETİMİ VE YÖNETİM SÜREÇLERİNİ ANLATMA | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 0 | 5 | 5 |
3 | TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN YAPISINI ANLATMA | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 0 | 5 | 5 |
4 | TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN YASAL TEMELLERİNİ AÇIKLAMA | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 0 | 5 | 5 |
5 | OKULA TOPLUMSAL KATILIMIN ÖNEMİ VE YAPILABİLECEKLERİ ÖNERME | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 0 | 5 | 5 |
6 | ÖĞRENCİ İŞLERİNİN, İNSAN KAYNAKLARININ, EĞİTİM PROGRAMININ VE BÜTÇENİN YÖNETİMİ HAKKINDA YORUM YAPMA | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 0 | 5 | 5 |
7 | YÖNETİM VE SINIF YÖNETİMİ KAVRAMLARINI AÇIKLAMA | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 0 | 5 | 5 |
8 | SINIF İÇİ İLETİŞİMİN NASIL GERÇEKLEŞECEĞİNİ TARTIŞMA | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 0 | 5 | 5 |
9 | SINIF İÇİNDE ZAMAN KULLANIMINI UYGULAMA | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 0 | 5 | 5 |
10 | SINIF KURALLARININ NASIL OLUŞTURABİLECEĞİNİ ÖĞRENCİLERLE TASARLAMA | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 0 | 5 | 5 |
11 | İSTENMEYEN ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARININ VE YAKLAŞIMLARINI AÇIKLAMA | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 0 | 5 | 5 |
12 | OLUMLU ÖĞRENME ORTAMINI NASIL OLUŞTURACAĞINI TARTIŞMA | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 5 | 5 | 0 | 1 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |