Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Öğretmenlik Uygulaması | EBB 404 | 8 | 1 + 8 | 5 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör. YUSUF ASIM SÖYLEMEZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Her hafta bir günlük plan hazırlayıp uygulayabilme ve portfolyo hazırlayabilme. |
Dersin İçeriği | Her hafta bir günlük plan hazırlama, hazırlanan planı uygulama, uygulamanın okuldaki öğretmen, öğretim elemanı ve uygulama öğrencisi tarafından değerlendirilmesi, değerlendirmeler doğrultusunda düzeltmelerin yapılması ve tekrar uygulama yapılması, portfolyo hazırlama. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Her hafta bir günlük plan hazırlar. | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Sınıf düzeyine uygun etkinlikler düzenler. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Kısa Cevaplı Testler, |
3 | Hazırladığı planı uygular. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Kısa Cevaplı Testler, |
4 | Yaptığı çalışmalara dayalı olarak portfolyo hazırlar. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Kısa Cevaplı Testler, |
5 | Uygulamalar ile ilgili öz değerlendirme raporu hazırlar. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Kısa Cevaplı Testler, |
6 | Geri dönütler doğrultusunda düzeltmeler yapar. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Kısa Cevaplı Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Planlama | |
2 | Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | |
3 | Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | |
4 | Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | |
5 | Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | |
6 | Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | |
7 | Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | |
10 | Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | |
11 | Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | |
12 | Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | |
13 | Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | |
14 | Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | YÖK/Dünya Bankası.(1998) Fakülte-Okul İşbirliği. Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmetöncesi Öğretmen Eğitimi, Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlahiyat alanında temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir. | X | |||||
2 | Bir yabancı dili kullanarak İlahiyat alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). | ||||||
3 | Edindiği ilahiyat bilgisinin gerekleri doğrultusunda tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olacak davranışlar sergiler. Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. | X | |||||
4 | Klasik ve güncel dini meseleleri saptama, tanımlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | X | |||||
5 | İlahiyat alanındaki bilgi ve beceriler ile alandaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. | X | |||||
6 | Dini anlayış ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyuttaki (güvenlik, sağlık, iktisat, çevre, vb.) etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibidir. | X | |||||
7 | Sorumluluğu altındakilerin öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenme süreçlerini yönetir ve kişisel, mesleki alandaki gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar. | X | |||||
8 | İlahiyat alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitaplarına, uygulama araç-gereçlerine ve bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerine dair sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır. | X | |||||
9 | Değişen hayata ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir; toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır. | X | |||||
10 | Toplumsal alanda karşılaşılan karmaşık dini meseleleri çözmek için bireysel inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
11 | İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma -inceleme, yorum ve analiz yapar. | X | |||||
12 | Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır; yaşam boyu öğrenmeye ve sorgulamaya ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
13 | İlahiyat alanındaki bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, sonuçların duyurulması ve kullanılması aşamalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve ahlakî değerleri gözetir. | X | |||||
14 | İlahiyat alanı için uygun araçları seçer, kullanır, geliştirir ve alanın gerektirdiği bilgi ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Her hafta bir günlük plan hazırlar. | 3 | 0 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 |
2 | Sınıf düzeyine uygun etkinlikler düzenler. | 4 | 0 | 3 | 2 | 4 | 3 | 2 | 4 | 5 | 4 | 2 | 2 | 4 | 4 |
3 | Hazırladığı planı uygular. | 3 | 0 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 |
4 | Yaptığı çalışmalara dayalı olarak portfolyo hazırlar. | 4 | 0 | 4 | 4 | 4 | 2 | 4 | 4 | 2 | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 |
5 | Uygulamalar ile ilgili öz değerlendirme raporu hazırlar. | 4 | 0 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 2 | 2 | 5 |
6 | Geri dönütler doğrultusunda düzeltmeler yapar. | 3 | 0 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 2 | 3 | 3 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Performans Görevi (Uygulama) | 4 | 16 | 64 |
Ödev | 2 | 6 | 12 |
Toplam İş Yükü | 252 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 10,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |