Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Özel Öğretim Yöntemleri | EBB 405 | 7 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi KÜBRA CEVHERLİ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi KÜBRA CEVHERLİ, DAVUT KARAMAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ders, öğrencilere alanın temel kavramlarını, DKAB programının temel yaklaşım ve içeriğini, DKAB dersinde kullanılabilecek ilke ve yöntemleri kullanmayı, değer ve kavram öğretimi vb. konularda bilgi ve uygulama becerisi kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Din eğitim ve öğretimi alanının temel kavramları, din dersi programlarının tarihsel gelişimi ve din öğretiminin yasal dayanakları, DKAB programının temel yaklaşımları, DKAB dersinde kullanılabilecek ilke ve yöntemler, DKAB dersinde değer ve kavram öğretimi, DKAB dersinde ayet ve hadislerin kullanımı, DKAB dersinde drama ve eğitsel oyun uygulamaları, DKAB dersinde ölçme ve değerlendirme |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Din eğitim ve öğretimi alanının temel kavramlarını analiz eder | Soru-Cevap, Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, |
2 | DKAB öğretiminin temelleri ve amaçlarını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
3 | DKAB programının temel yaklaşımlarını bilir ve tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
4 | DKAB dersinde kullanılabilecek ilke ve yöntemleri tanır ve etkinlik tasarlar | Proje, Eğitsel Oyun, Beyin Fırtınası, | |
5 | DKAB dersinde kavram ve değer öğretimi bilgi ve becerisi kazanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
6 | DKAB dersinde drama ve eğitsel oyunları bilir ve uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
7 | DKAB dersinde farklı ölçme ve değerlendirme araçlarını tanır ve geliştirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | DKAB öğretiminin temelleri ve amaçları | |
2 | DKAB programı öğrenme alanlarının amaç ve içeriği | |
3 | DKAB dersinde kullanılabilecek ilke ve yöntemleri (örnek olay, proje temelli öğrenme, problem çözme, işbirlikli öğrenme, probleme dayalı öğrenme, bilişsel çıraklık, durumsal ve bağlamsal öğrenme vb.) ve sınıf içi uygulamalar | |
4 | DKAB dersinde değerlerin öğretimi ve uygulama | |
5 | DKAB dersinde kavram öğretimi ve uygulama | |
6 | DKAB dersinde ayet ve hadislerin kullanımı ve uygulama | |
7 | DKAB dersinde drama ve eğitsel oyun uygulamaları | |
8 | DKAB dersinde mikro etkinlik uygulamaları: İnanç öğrenme alanı ünite ve konuları | |
9 | DKAB dersinde mikro etkinlik uygulamaları: İbadet öğrenme alanı ünite ve konuları | |
10 | DKAB dersinde mikro etkinlik uygulamaları: Hz. Muhammed öğrenme alanı ünite ve konuları | |
11 | DKAB dersinde mikro etkinlik uygulamaları: Kur’an ve yorumu öğrenme alanı ünite ve konuları | |
12 | DKAB dersinde mikro etkinlik uygulamaları: Ahlak öğrenme alanı ünite ve konuları | |
13 | DKAB dersinde mikro etkinlik uygulamaları: Din ve kültür öğrenme alanı ünite ve konuları | |
14 | DKAB dersinde ölçme ve değerlendirme ve uygulama |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Hesapçıoğlu, M. (1998). Öğretim İlke ve Yöntemleri: Eğitim Programları ve Öğretim. İstanbul: Beta Yayınları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlahiyat alanında temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir. | X | |||||
2 | Bir yabancı dili kullanarak İlahiyat alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). | X | |||||
3 | Edindiği ilahiyat bilgisinin gerekleri doğrultusunda tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olacak davranışlar sergiler. Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. | X | |||||
4 | Klasik ve güncel dini meseleleri saptama, tanımlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | X | |||||
5 | İlahiyat alanındaki bilgi ve beceriler ile alandaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. | X | |||||
6 | Dini anlayış ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyuttaki (güvenlik, sağlık, iktisat, çevre, vb.) etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibidir. | X | |||||
7 | Sorumluluğu altındakilerin öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenme süreçlerini yönetir ve kişisel, mesleki alandaki gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar. | X | |||||
8 | İlahiyat alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitaplarına, uygulama araç-gereçlerine ve bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerine dair sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır. | X | |||||
9 | Değişen hayata ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir; toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır. | X | |||||
10 | Toplumsal alanda karşılaşılan karmaşık dini meseleleri çözmek için bireysel inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
11 | İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma -inceleme, yorum ve analiz yapar. | X | |||||
12 | Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır; yaşam boyu öğrenmeye ve sorgulamaya ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
13 | İlahiyat alanındaki bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, sonuçların duyurulması ve kullanılması aşamalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve ahlakî değerleri gözetir. | X | |||||
14 | İlahiyat alanı için uygun araçları seçer, kullanır, geliştirir ve alanın gerektirdiği bilgi ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Din eğitim ve öğretimi alanının temel kavramlarını analiz eder | 3 | 1 | 2 | 1 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 1 | 4 | 4 | 4 | 4 |
2 | DKAB öğretiminin temelleri ve amaçlarını bilir | 4 | 1 | 2 | 1 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 1 | 4 | 4 | 4 | 4 |
3 | DKAB programının temel yaklaşımlarını bilir ve tartışır | 3 | 1 | 2 | 1 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 1 | 4 | 4 | 4 | 4 |
4 | DKAB dersinde kullanılabilecek ilke ve yöntemleri tanır ve etkinlik tasarlar | 3 | 1 | 2 | 1 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 |
5 | DKAB dersinde kavram ve değer öğretimi bilgi ve becerisi kazanır | 3 | 1 | 2 | 1 | 4 | 5 | 5 | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | |
6 | DKAB dersinde drama ve eğitsel oyunları bilir ve uygular | 3 | 1 | 2 | 1 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 1 | 4 | 4 | 4 | 4 |
7 | DKAB dersinde farklı ölçme ve değerlendirme araçlarını tanır ve geliştirir | 3 | 1 | 2 | 1 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 1 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 112 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |