Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Eğitime Giriş | EBB 201 | 3 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör. YUSUF ASIM SÖYLEMEZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MAHMUT ZENGİN, Doç.Dr. ABDURRAHMAN HENDEK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin eğitim bilimlerine ilişkin genel bir bilgiye, öngörüye, temel kavramların bilgisine ve güncel tartışmalara sahip olmalarını sağlamakt |
Dersin İçeriği | Öğretmenlik mesleğinin özellikleri, sınıf ve okul çevresi, eğitimin bazı alanlarla ilişkisi (psikoloji,felsefe,hukuk),Türk eğitim sistemi hakkında bilgi sahibi olmak |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Eğitimle ilgili temel kavramları açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Öğretmenlik mesleğinin özelliklerini tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
3 | Okul ve sınıf çevresini tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
4 | Eğitimin felsefi, tarihsel, psikolojik ve sosyal temellerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
5 | Eğitimin diğer disiplinlerle (Hukuk, Ekonomi, Politika vb.) ilişkisini yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
6 | Türk Eğitim Sisteminin genel yapısını ve işleyişini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
7 | Eğitimdeki güncel gelişmeleri açıklar ve yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eğitimle İlgili Kavramlar | |
2 | Eğitimin Tarihsel Temelleri | |
3 | Öğretmenlik Mesleği | |
4 | Sınıf ve Okul Çevresi | |
5 | Eğitimin Felsefi Temelleri | |
6 | Eğitimin Psikolojik Temelleri | |
7 | Eğitimin Ekonomik Temelleri | |
8 | Eğitimin Teknolojik Temelleri | |
9 | Eğitimin Yönetsel Temelleri | |
10 | Eğitimin Hukuksal Temelleri | |
11 | Eğitimin Siyasal Temelleri | |
12 | Eğitimin Denetimsel Temelleri | |
13 | Eğitimde Güncel Gelişmeler | |
14 | Eğitimde Güncel Gelişmeler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Sönmez, Veysel (2016). Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Anı Yayıncılık Şişman, Mehmet (2006). Eğitim Bilimlerine Giriş. Ankara: PegemA Yayıncılık Saylan, Nevin (2009). Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Anı Yayıncılık Hesapçıoğlu, Muhsin & Gürsel Musa (2011). Eğitim Bilimine Giriş. Konya: Eğitim Akademi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlahiyat alanında temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir. | X | |||||
2 | Bir yabancı dili kullanarak İlahiyat alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). | ||||||
3 | Edindiği ilahiyat bilgisinin gerekleri doğrultusunda tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olacak davranışlar sergiler. Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. | X | |||||
4 | Klasik ve güncel dini meseleleri saptama, tanımlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | ||||||
5 | İlahiyat alanındaki bilgi ve beceriler ile alandaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. | ||||||
6 | Dini anlayış ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyuttaki (güvenlik, sağlık, iktisat, çevre, vb.) etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibidir. | ||||||
7 | Sorumluluğu altındakilerin öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenme süreçlerini yönetir ve kişisel, mesleki alandaki gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar. | X | |||||
8 | İlahiyat alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitaplarına, uygulama araç-gereçlerine ve bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerine dair sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır. | X | |||||
9 | Değişen hayata ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir; toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır. | X | |||||
10 | Toplumsal alanda karşılaşılan karmaşık dini meseleleri çözmek için bireysel inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
11 | İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma -inceleme, yorum ve analiz yapar. | X | |||||
12 | Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır; yaşam boyu öğrenmeye ve sorgulamaya ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
13 | İlahiyat alanındaki bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, sonuçların duyurulması ve kullanılması aşamalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve ahlakî değerleri gözetir. | X | |||||
14 | İlahiyat alanı için uygun araçları seçer, kullanır, geliştirir ve alanın gerektirdiği bilgi ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Eğitimle ilgili temel kavramları açıklar | 3 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 |
2 | Öğretmenlik mesleğinin özelliklerini tanır | 3 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 3 |
3 | Okul ve sınıf çevresini tanımlar | 3 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 1 | 2 | 1 |
4 | Eğitimin felsefi, tarihsel, psikolojik ve sosyal temellerini açıklar | 2 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 4 | 3 |
5 | Eğitimin diğer disiplinlerle (Hukuk, Ekonomi, Politika vb.) ilişkisini yorumlar | 3 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 3 | 3 |
6 | Türk Eğitim Sisteminin genel yapısını ve işleyişini açıklar | 3 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 4 | 3 |
7 | Eğitimdeki güncel gelişmeleri açıklar ve yorumlar | 3 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 3 | 3 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 112 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |