Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Elastisite Teorisi | MTI 607 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MEHMET FARUK YAREN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MEHMET FARUK YAREN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Elastisite teorisinin temel prensiplerini kullanarak katı cisimler mekaniği problemlerinin detaylı olarak incelemesi yapılacaktır. Böylece özellikle mekanik alanında yapılacak olan modelleme çalışmalarının daha doğru ve bilinçli yapılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | İndis notasyonu, Tensör kavramı ve tensör işlemleri. Gerilme ve Şekil Değiştirme tensörleri. Hareket denklemleri. Genelleştirilmiş Hooke yasası. Lineer elastik cisimlerin malzeme özelliklerinde simetri ve yöne bağlılık. Elastisite'de temel denklemler, Elastisite'de iki boyutlu problemler. Kutupsal koordinatların iki boyutlu elastisite problemlerinde kullanımı |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Problem Çözme, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, Performans Değerlendirme, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | İndis notasyonu, Tensör kavramı ve tensör işlemleri | |
3 | Gerilme ve Şekil Değiştirme tensörleri | |
4 | Gerilme ve Şekil Değiştirme tensörleri | |
5 | Hareket denklemleri | |
6 | Hareket denklemleri | |
7 | Genelleştirilmiş Hooke yasası | |
8 | Üç boyutlu gerilme durumu için Mohr Çemberleri | |
9 | Lineer elastik cisimlerin malzeme özelliklerinde simetri ve yöne bağlılık | |
10 | Lineer elastik cisimlerin malzeme özelliklerinde simetri ve yöne bağlılık | |
11 | Elastisite'de temel denklemler | |
12 | Elastisite'de temel denklemler | |
13 | Elastisite'de iki boyutlu problemler | |
14 | Kutupsal koordinatların iki boyutlu elastisite problemlerinde kullanımı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Theory of Elasticity, Timoshenko and Goodier, McGraw Hill 2. An Introduction to the Theory of Elasticity, Atkin and Fox, Dover Publications 3. Uygulamalı Elastisite Teorisi, Paşa Yayla, Nobel Akademik Yayıncılık |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | X | |||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | X | |||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | |||||
6 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 20 |
1. Ödev | 15 |
2. Ödev | 15 |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 15 |
Toplam | 65 |
1. Final | 30 |
Toplam | 30 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 2 | 6 | 12 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |