Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Fiziksel Organik Kimya | OGK 686 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Önerilen Seçmeli Dersler | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Dili | Türkçe | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Seviyesi | Doktora | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Türü | Seçmeli | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ARİF BARAN | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersi Verenler | Prof.Dr. ARİF BARAN, | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Yardımcıları |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Kategorisi | Diğer | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Amacı |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin İçeriği | Lokalize kimyasal bağlar, Kimyasal bağ modelleri, molekül içi ve moleküller arası bağlar, kovalent bağlar,potansiyel enerji yüzeyleri,reaktivite seçicilik, Kovalentten daha zayıf bağlar, H-bağları, donör-akseptör kompleksleri, host-guest bileşikleri, asitler ve bazlar, nükleofiller ve elektrofiller, reaktifler ve reaksiyon mekanizmaları, çözücü etkileri, kinetik izotop etkileri, moleküllerin sterik ve konformasyonel özellikleri, reaksiyon mekanizmaları ve belirleme yöntemleri, stereokimyasal ve kinetik kanıtlar, fotokimya, homojen kataliz, yapısal faktörlerin asitlik bazlık kuvvetine etkileri, yapı-reaktivite ilişkileri, sübstitüent etkisi.
|
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. M. B. Smith, F. A. Carey, R. J. Sundberg J. March, March's Advanced Organic Chemistry – Reactions, Mechanisms and Structure, 6th ed., John Wiley & Sons: New York, 2007. 2. H. Mashill, The Physical Basis of Organic Chemistry (1985)., Oxford Pres. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Organik Kimya alanındaki lisans ve yüksek lisans düzeyindeki yeterliliklerini temel alarak, iş ve laboratuvar güvenliği yanında çevre koruma bilincine sahip olur. Aynı ya da farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir, analiz eder ve yorumlar. | ||||||
8 | Organik Kimya Bilim dalı için gerekli modern cihazlar ve metotlar hakkında uygulamalı ve teorik bilgilere sahip olup bu yöntemlerle akademik düzeyde kimya deneyleri gerçekleştirir. Elde edilen sonuçları ve karşılaşılan sorunları gözlemleyip, çözüm yolları bulabilme yeteneğini kazanmış kimya doktoru unvanına sahip uzman kimyager ve akademisyen olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|