Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Proje Yönetimi | ENM 554 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HALİL İBRAHİM DEMİR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği | Bu derste proje yönetimine ve tarihine bir giriş yapacaktır. Daha sonra gannt şemasından bahsedilecek ve gannt şemasından sonra geliştirilen CPM ve PERT yöntemleri sırasıyla açıklanacaktır. Daha sonra, Zaman-Maliyet dengesinden bahsedilecektir. Bu konulardan sonra, doğrusal programlama yöntemiyle proje yönetimi açıklanacak ve projenin nasıl kısaltılacağı açıklanacaktır. Bu kursta LINGO, QMforWindows ve MSProject yazılımlarından bahsedilecektir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Proje Yönetimine Giriş | |
2 | Gantt şemaları ve Proje ağları | |
3 | Kritik Yol Yöntemi (CPM) | |
4 | Kritik Yol Yöntemi (CPM) | |
5 | Program Değerlendirme ve Gözden Geçirme Tekniği (PERT) | |
6 | Program Değerlendirme ve Gözden Geçirme Tekniği (PERT) | |
7 | Zaman-Maliyet yönetimi | |
8 | Zaman-Maliyet yönetimi | |
9 | Vize | |
10 | Doğrusal Programlama ile Proje Yönetimi | |
11 | Doğrusal Programlama ile Proje Kısaltma | |
12 | Proje Yönetim Yazılımları (LINGO, QM for Windows ve MS Project) | |
13 | Proje Sunumları | |
14 | Proje Sunumları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Introduction to management science / Bernard W. Taylor 2. Operations research an introduction / Hamdy A. Taha 3. Operations research: Applications and Algorithms / Wayne L. Winston 4. Project Management Ins. (2000), “A Guide to the Project Management Body of Knowledge,” PMBOK Guide, Newtown Square, Pennsylvania 5. Kerzner, H. (2003), “Project Management: A Systems Approach to Planning, Scheduling, and Controlling,” Eighth Edition, John Wiley&Sons Inc., Hoboken, New Jersey 6. Lewis, J.P. (2006), “Fundamentals of Project Management,” Amacom, 3rd ed., New York |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | X | |||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | |||||
6 | sürdürülebilir kalkınma ve endüstri mühendisliğinin gelişen koşullara göre gelişmelerini izleyebilmek ve uygulayabilmek için yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve bunun için kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Toplam İş Yükü | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |