Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Eğitsel Veri Madenciliği ve Öğrenme Analitikleri | UET 527 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET BARIŞ HORZUM |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu derste, temel veri madenciliği kavramlarını öğrenme; sınıflandırma, kümeleme, birliktelik analizi ve öznitelik seçimi gibi veri madenciliği görevleri hakkında bilgi sahibi olma; uzaktan eğitimde öğrenme analitiklerinin kullanımı hakkında bilgi ve beceri kazandırmak amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Veri madenciliği ile ilgili temel kavramlar ve teknikler. Öğrenme Analitikleri, Bileşenleri, kullanım alanları ve amaçları, görselleştirme araçları. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Temel veri madenciliği konularına hakim olur. | Anlatım, | Sözlü Sınavlar, |
2 | Verilen bir veri seti üzerinde sınıflandırma yapabilir. | Bireysel Çalışma, | Doğru Yanlış Testleri, Eşleştirme Testler, |
3 | Öğrenme analitiklerini tanımlayabilir ve bileşenlerini sıralayabilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Kısa Cevaplı Testler, |
4 | Uzaktan eğitimde öğrenme analitiklerinin kullanım alanlarını ve amaçlarını açıklayabilir. | Örnek Olay, | Eşleştirme Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
5 | Öğrenme analitikleri teknolojilerini ve kullanılan araçları sıralayabilir. | Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Eşleştirme Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Veri madenciliği-Eğitsel veri madenciliği, Öğrenme analitiği ile ilgili temel kavramlar. | |
2 | Veri madenciliği uygulama alanları, teknikleri ve modellerine genel bakış. | |
3 | Veri madenciliği aşamaları. | |
4 | Veri kümesi oluşturma. | |
5 | Veri çeşitleri ve veri analiz araçları. | |
6 | Veri görselleştirme. | |
7 | Öğrenme süreçlerinde büyük veri. | |
8 | Sosyal ağ analizleri. | |
9 | Öğrenme analitiklerinin tanımı ve kuramsal temelleri. | |
10 | Öğrenme analitiği bileşenleri. | |
11 | Uzaktan eğitimde öğrenme analitikleri ve kullanım alanları. | |
12 | Öğrenme analitiklerinde kullanılan araç ve teknolojiler. | |
13 | LMS ve MOOC'larda öğrenme analitikleri örnek çalışmalar. | |
14 | Öğrenme analitiği araştırmaları ve öğrenci sunumları. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uzaktan eğitim alanıyla ilgili kavramsal ve kuramsal bilgilere sahip olur. | ||||||
2 | Uzaktan eğitim alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar. | X | |||||
3 | Uzaktan eğitim alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder. | ||||||
4 | Uzaktan eğitim alanında araştırma planlama, uygulama ve yapma becerisine sahip olur. | X | |||||
5 | Uzaktan eğitimin uygulamadaki yansımalarını değerlendirir. | X | |||||
6 | Uzaktan eğitim alanında akademik kurallara uygun yayım hazırlar. | ||||||
7 | Uzaktan eğitim alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılacak olası aksaklık için bireysel ve ekip olarak sorumluluk ve inisiyatif alır. | X | |||||
8 | Uzaktan eğitim alanında proje veya hedefi planlar ve yönetir. | X | |||||
9 | Uzaktan eğitim yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir. | ||||||
10 | Uzaktan eğitim alanında gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
11 | Uzaktan eğitim, alanında özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, ulusal ve uluslararası düzeyde ve disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Temel veri madenciliği konularına hakim olur. | 3 | 4 | 1 | 4 | 3 | 2 | 4 | 4 | 2 | 5 | 1 |
2 | Verilen bir veri seti üzerinde sınıflandırma yapabilir. | 3 | 0 | 0 | 4 | 3 | 0 | 0 | 3 | 2 | 4 | 0 |
3 | Öğrenme analitiklerini tanımlayabilir ve bileşenlerini sıralayabilir. | 2 | 3 | 1 | 4 | 4 | 1 | 4 | 5 | 2 | 5 | 1 |
4 | Uzaktan eğitimde öğrenme analitiklerinin kullanım alanlarını ve amaçlarını açıklayabilir. | 3 | 4 | 2 | 5 | 4 | 2 | 4 | 5 | 2 | 5 | 2 |
5 | Öğrenme analitikleri teknolojilerini ve kullanılan araçları sıralayabilir. | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 2 | 5 | 4 | 2 | 5 | 3 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
2. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 2 | 8 | 16 |
Final | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |