Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Toplum Tabanlı Afet Yönetimi ve Afet Sigortalar | AFY 530 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TİMUR TEZEL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. TİMUR TEZEL, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Afet yönetimi bir süreçler bütünü olup, birey ve toplum bu sürecin en önemli parametreleridir. Maddi zararları en hafif şekilde atlatabilmenin yolu sigorta sisteminin tanıtılması ve yaygınlaştırılmasıdır. Bu ders ile bu kavramların yerleştirilmesi ve yaygınlaştırılmasına katkı sunulması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Afet risk yönetimi, Ulusal Afet risk yönetim planları, afet yönetimi ile ilgli kurumlar, Temel afet yönetimi terimleri,Tehlike, Zarar görebilirlik ve kapasite tanımı, |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Afet yönetiminin temel terimlerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Afet Yönetiminin temel tanımları | |
2 | Afet Risk Yönetimi | |
3 | Ulusal Afet Risk Yönetimi planlarının incelenmesi | |
4 | Afet Yönetimi ile ilgili kamu ve resmi olmayan kuruluşlar | |
5 | Afet-Tehlike-Zarar Görebilirlik Terimleri | |
6 | Afet Risklerinin minimize edilmesi | |
7 | Kriz yönetimi | |
8 | Acil durum yönetimi | |
9 | Zarar görebilir gruplar ve toplumlar | |
10 | Yokohama Strateji, Hyogo ve Sendai Çerçeve kararları | |
11 | Toplum tabanlı afet uygulamalarınn incelenmesi | |
12 | Toplum tabanlı afet uygulamalarınn incelenmesi | |
13 | Bireylerin afetlere duyarlılığının ölçülmesi üzerine yöntemler | |
14 | Çevremizdeki tehlikelerin belirlenmesi ve önlemlerin önerilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Afrose, T.(2017). Disaster Risk Management and the Sendai Framework. Juniper Online Journal of Public Health, 2(4), 1-5. 2. Allen, K.M. (2006). Community-based disaster preparedness and climate adaptation: Local capacity-building in the Philippines. Disasters, 30(1), 81-101. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | X | |||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | X | |||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | |||||
6 | Afetlerin sosyal ve ekonomik etkilerini kavrayarak bu etkilerin nasıl azaltılabileceği hususunda bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneğine sahip olur. | X | |||||
7 | Afet Yönetimi ile ilgili uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlar ve sosyal çevreye uyum projeleri hazırlar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Afet yönetiminin temel terimlerini bilir | 1 | 3 | 1 | 1 | 2 | 4 | 4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 161 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |