Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Toksisite Testleri | BIY 537 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SEZGİ SOMUNCU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. SEZGİ SOMUNCU, |
Dersin Yardımcıları | Bölümün araştırma görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Toksikolojinin temel kavramları uzantısında akut, subakut, subkronik ve kronik toksisite testleri ile özel toksisite testleri hakkında bilgi sahibi olma |
Dersin İçeriği | OECD, EPA ve WHO hakkında tanıtıcı bilgiler ve test protokolleri, in vivo ve in vitro toksisite testleri, estlerde toksisite testlerinde kullanılan deney hayvanı modelleri, test maddelerinin farklı uygulama yolları, akut toksisite testleri, subakut toksisite testleri, kronik toksisite testleri, gelişimsel toksisite testleri, embriyotoksisite testleri, nörotoksisite testleri, genotoksisite testleri, mutajenite testleri. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | OECD, EPA ve WHO hakkında tanıtıcı bilgileri ve test protokolleri hakkında bilgi sahibi olma | ||
2 | Toksikoloji ile ilgili genel kavramlar ile in vivo ve in vitro toksisite testleri hakkında bilgi sahibi olma | ||
3 | Toksisite testlerinde kullanılan farklı hayvansal modelleri tanıma | ||
4 | Genel ve özel toksisite testlerini öğrenme |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | OECD, EPA ve WHO hakkında tanıtıcı bilgiler ve test protokolleri | |
2 | In vivo ve in vitro Toksisite Testleri | |
3 | Toksisite testlerinde kullanılan deney hayvanı modelleri | |
4 | Test maddesi uygulama yolları | |
5 | Akut toksisite testleri, medyan letal doz/konsantrasyon hesaplama | |
6 | Subakut toksisite testleri | |
7 | Kronik toksisite testleri | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Gelişimsel toksisite testleri | |
10 | Embriyotoksisite, reprodüktivite testi | |
11 | Nörotoksisite testleri | |
12 | Genotoksisite testleri | |
13 | Mutajenite testleri | |
14 | Final |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | X | |||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | X | |||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | |||||
6 | Biyoloji alandaki uygun teknikleri laboratuvar ve/veya arazi çalışmalarında uygular. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | OECD, EPA ve WHO hakkında tanıtıcı bilgileri ve test protokolleri hakkında bilgi sahibi olma | 2 | 2 | 4 | 3 | 4 | 3 |
2 | Toksikoloji ile ilgili genel kavramlar ile in vivo ve in vitro toksisite testleri hakkında bilgi sahibi olma | 2 | 4 | 4 | 5 | 1 | 3 |
3 | Toksisite testlerinde kullanılan farklı hayvansal modelleri tanıma | 2 | 4 | 5 | 5 | 2 | 4 |
4 | Genel ve özel toksisite testlerini öğrenme | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 48 | 3 | 144 |
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 161 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |