Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Akuatik Toksikolojide Kullanılan Deneysel Modeller | BIY 536 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SEZGİ SOMUNCU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Bölümün araştırma görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Akuatik toksikoloji ile ilgili genel kavramlar ile akuatik toksikoloji çalışmalarında kullanılan farklı deneysel modeller hakkında bilgi sahibi olma |
Dersin İçeriği | Akuatik toksikoloji alanında kullanılan farklı canlı gruplarına ait deneysel modellerin (L. minor, Hydra, A. salina, D. magna, H. azteca, L. stagnalis, D. rerio, O latipes, P. promelas, C. carpio, O mykiss, O. niloticus, X. leavis) tanıtılması, bu organizmaların avantajları ve dezavantajları, uygun deneysel modelin nasıl seçileceği, zenobiyotiklerin etki mekanizmalarının ortaya çıkarılmasında bunların kullanımı, deneysel modeller kullanılarak yapılan çalışmaların incelenmesi. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Akuatik toksikoloji ile ilgili genel kavramları öğrenme | ||
2 | Model organizma ve deneysel model kavramları hakkında bilgi sahibi olma | ||
3 | Akuatik toksikoloji çalışmalarında kullanılan farklı taksonomik kategorilere ait deneysel modeller hakkında bilgi sahibi olma, avantajlı ve dezavantajlı yönlerini öğrenme |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, model organizma kavramı ve deneysel modeller hakkında genel bilgiler | |
2 | Lemna minor'un tanıtılması, akuatik toksikolojide nasıl ve niçin kullanıldıklarının, avantajlı ve dezavantajlı yanlarının örnek araştırma makaleleri eşliğinde işlenmesi. | |
3 | Hydra'nın tanıtılması, , akuatik toksikolojide nasıl ve niçin kullanıldıklarının, avantajlı ve dezavantajlı yanlarının örnek araştırma makaleleri eşliğinde işlenmesi. | |
4 | Artemia salina'nın tanıtılması, akuatik toksikolojide nasıl ve niçin kullanıldıklarının, avantajlı ve dezavantajlı yanlarının örnek araştırma makaleleri eşliğinde işlenmesi. | |
5 | Daphnia magna'nın tanıtılması, kullanım alanlarının, nasıl ve niçin kullanıldıklarının, avantajlı ve dezavantajlı yanlarının örnek araştırma makaleleri eşliğinde işlenmesi. | |
6 | Hyalella azteca'nın tanıtılması, akuatik toksikolojide nasıl ve niçin kullanıldıklarının, avantajlı ve dezavantajlı yanlarının örnek araştırma makaleleri eşliğinde işlenmesi. | |
7 | Lymnaea stagnalis’in tanıtılması, akuatik toksikolojide nasıl ve niçin kullanıldıklarının, avantajlı ve dezavantajlı yanlarının örnek araştırma makaleleri eşliğinde işlenmesi. | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Danio rerio’nun tanıtılması, akuatik toksikolojide nasıl ve niçin kullanıldıklarının, avantajlı ve dezavantajlı yanlarının örnek araştırma makaleleri eşliğinde işlenmesi. | |
10 | Oryzias latipes'in tanıtılması, akuatik toksikolojide nasıl ve niçin kullanıldıklarının, avantajlı ve dezavantajlı yanlarının örnek araştırma makaleleri eşliğinde işlenmesi. | |
11 | Pimepahales promelas ve Cyprinus carpio'nun tanıtılması, akuatik toksikolojide nasıl ve niçin kullanıldıklarının, avantajlı ve dezavantajlı yanlarının örnek araştırma makaleleri eşliğinde işlenmesi. | |
12 | Oncorhynchus mykiss ve Oreochromis niloticus'un tanıtılması, akuatik toksikolojide nasıl ve niçin kullanıldıklarının, avantajlı ve dezavantajlı yanlarının örnek araştırma makaleleri eşliğinde işlenmesi. | |
13 | Xenopus leavis’in tanıtılması, akuatik toksikolojide nasıl ve niçin kullanıldıklarının, avantajlı ve dezavantajlı yanlarının örnek araştırma makaleleri eşliğinde işlenmesi. | |
14 | Final |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Güncel ve yüksek etki değerine sahip araştırma ve derleme türü makaleler. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | X | |||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | X | |||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | |||||
6 | Biyoloji alandaki uygun teknikleri laboratuvar ve/veya arazi çalışmalarında uygular. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Akuatik toksikoloji ile ilgili genel kavramları öğrenme | 3 | 5 | 4 | 5 | ||
2 | Model organizma ve deneysel model kavramları hakkında bilgi sahibi olma | 4 | 5 | 4 | 3 | 1 | 4 |
3 | Akuatik toksikoloji çalışmalarında kullanılan farklı taksonomik kategorilere ait deneysel modeller hakkında bilgi sahibi olma, avantajlı ve dezavantajlı yönlerini öğrenme | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |