Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çocuk Sağlığı | EBP 525 | 0 | 2 + 4 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÖZNUR TİRYAKİ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ÖZNUR TİRYAKİ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 1-Çocuğun ve ailesinin sağlığı koruyucu girişimler yapabilme | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | 2-Çocuk dönemlerine özgü büyüme ve gelişmeyi tanımlayabilme | Anlatım, Örnek Olay, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | 3-Sağlıklı ve hasta çocuğu tanıtabilme | Tartışma, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | 4-Dünyadaki ve Türkiyedeki çocuk sağlığı politikalarını karşılatırabilme | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dünyada Çocuk Sağlığının Durumu | Literatür Taraması |
2 | Türkiye’de Çocuk Sağlığının Durumu | Literatür Taraması |
3 | Ülkemizde Sağlık Sistemi; Politikaları ve Çocuk Sağlığı Programları | Literatür Taraması |
4 | Ülkemizde Sağlık Sistemi; Politikaları ve Çocuk Sağlığı Programları | Literatür Taraması |
5 | Ülkemizde Sağlık Sistemi; Politikaları ve Çocuk Sağlığı Programları | Literatür Taraması |
6 | Çocuklara Yönelik Sağlık Taramaları | Literatür Taraması |
7 | Çocuk Hakları ve Ülkemizdeki Durum | Literatür Taraması |
8 | Ara sınav | Literatür Taraması |
9 | Türkiye’de ve Dünyada Çocuklarla İlgili Çalışan Kurum ve Kuruluşlar | Literatür Taraması |
10 | Güç Koşullardaki Çocuklar I (Çocuk İşçiliği, Sokak Çocukları vb.) | Literatür Taraması |
11 | Farklı Ülkelerle Karşılaştırmalı Çocuk Sağlığı | Literatür Taraması |
12 | Aile Dinamikleri | Literatür Taraması |
13 | Çocuk, Aile, Sağlık Personeli ve İletişim | Literatür Taraması |
14 | Çocukta Cinsel Eğitim, Çocuk ve Oyun | Literatür Taraması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ebelik uygulamaları ve doğum ile ilgili kanıt temelli çalışmaların önemini bilerek yaşama geçirebilme | ||||||
2 | Ebeliğe yönelik kavramları tartışabilme | X | |||||
3 | Sağlık bakım teorilerini bilen ve ebeliğe özgü teori geliştirebilme | X | |||||
4 | Eğitim becerileri yöntemlerini uygulayabilme | ||||||
5 | Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı geliştirebilme | X | |||||
6 | Hizmet sunumunda bakımı etkileyen kültürel engellerin aşılmasına yönelik transkültürel ebelik bakımını uygulayabilme | X | |||||
7 | Ebelik mesleğine ulusal ve uluslar arası kanıtlar sunabilen araştırma projeleri yazabilme | X | |||||
8 | Ebelik alanında bilimsel çalışmalar yapabilme | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1-Çocuğun ve ailesinin sağlığı koruyucu girişimler yapabilme | ||||||||
2 | 2-Çocuk dönemlerine özgü büyüme ve gelişmeyi tanımlayabilme | ||||||||
3 | 3-Sağlıklı ve hasta çocuğu tanıtabilme | ||||||||
4 | 4-Dünyadaki ve Türkiyedeki çocuk sağlığı politikalarını karşılatırabilme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Performans Görevi (Uygulama) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final | 2 | 2 | 4 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |