Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çocuk Sağlığı EBP 525 0 2 + 4 4 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ÖZNUR TİRYAKİ
Dersi Verenler Doç.Dr. ÖZNUR TİRYAKİ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı
Dersin İçeriği
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 1-Çocuğun ve ailesinin sağlığı koruyucu girişimler yapabilme Anlatım, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
2 2-Çocuk dönemlerine özgü büyüme ve gelişmeyi tanımlayabilme Anlatım, Örnek Olay, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
3 3-Sağlıklı ve hasta çocuğu tanıtabilme Tartışma, Anlatım, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
4 4-Dünyadaki ve Türkiyedeki çocuk sağlığı politikalarını karşılatırabilme Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dünyada Çocuk Sağlığının Durumu Literatür Taraması
2 Türkiye’de Çocuk Sağlığının Durumu Literatür Taraması
3 Ülkemizde Sağlık Sistemi; Politikaları ve Çocuk Sağlığı Programları Literatür Taraması
4 Ülkemizde Sağlık Sistemi; Politikaları ve Çocuk Sağlığı Programları Literatür Taraması
5 Ülkemizde Sağlık Sistemi; Politikaları ve Çocuk Sağlığı Programları Literatür Taraması
6 Çocuklara Yönelik Sağlık Taramaları Literatür Taraması
7 Çocuk Hakları ve Ülkemizdeki Durum Literatür Taraması
8 Ara sınav Literatür Taraması
9 Türkiye’de ve Dünyada Çocuklarla İlgili Çalışan Kurum ve Kuruluşlar Literatür Taraması
10 Güç Koşullardaki Çocuklar I (Çocuk İşçiliği, Sokak Çocukları vb.) Literatür Taraması
11 Farklı Ülkelerle Karşılaştırmalı Çocuk Sağlığı Literatür Taraması
12 Aile Dinamikleri Literatür Taraması
13 Çocuk, Aile, Sağlık Personeli ve İletişim Literatür Taraması
14 Çocukta Cinsel Eğitim, Çocuk ve Oyun Literatür Taraması
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ebelik uygulamaları ve doğum ile ilgili kanıt temelli çalışmaların önemini bilerek yaşama geçirebilme
2 Ebeliğe yönelik kavramları tartışabilme X
3 Sağlık bakım teorilerini bilen ve ebeliğe özgü teori geliştirebilme X
4 Eğitim becerileri yöntemlerini uygulayabilme
5 Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı geliştirebilme X
6 Hizmet sunumunda bakımı etkileyen kültürel engellerin aşılmasına yönelik transkültürel ebelik bakımını uygulayabilme X
7 Ebelik mesleğine ulusal ve uluslar arası kanıtlar sunabilen araştırma projeleri yazabilme X
8 Ebelik alanında bilimsel çalışmalar yapabilme X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
1 1-Çocuğun ve ailesinin sağlığı koruyucu girişimler yapabilme
2 2-Çocuk dönemlerine özgü büyüme ve gelişmeyi tanımlayabilme
3 3-Sağlıklı ve hasta çocuğu tanıtabilme
4 4-Dünyadaki ve Türkiyedeki çocuk sağlığı politikalarını karşılatırabilme
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Performans Görevi (Uygulama) 30
1. Performans Görevi (Seminer) 30
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Performans Görevi (Uygulama) 16 4 64
Ara Sınav 1 2 2
Final 2 2 4
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6
Dersin AKTS Kredisi 6