Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İleri Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları I EBP 633 0 2 + 4 4 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ÖZNUR TİRYAKİ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Bu derste öğrenciye farklı ortamlarda bulunan çocuklarda vaka yönetimine yönelik beceri kazandırılması amaçlanmıştır.

Dersin İçeriği

Dünyada ve ülkemizde çocuk sağlığının durumu, Çocuk sağlığını geliştirmeye yönelik yapılan

uygulamalar, Özel durumu olan çocuklara yaklaşım, Çocuk sağlığının korunması ve

geliştirilmesinde, güncel bilgi ve uygulamaları, Çocuğa özgü uygulamaları, Çocuğu aile ve çevresi

ile bir bütün olarak ele alma, hizmet sunduğu aile ve toplumun özelliklerini, değer yargılarını

bilerek onlara değer verme ve profesyonel davranışlarını ona göre belirleme, Çocuk ve ailenin

eğitim gereksinimlerine özgü eğitim planı oluşturma gibi konuları içermektedir.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Çocuğun ve ailesinin sağlığı koruyucu girişimler yapabilme Anlatım, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
2 Sağlıklı ve hasta çocuğu tanıtabilme Anlatım, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
3 Farklı ortamlarda büyüyen çocuklardaki farkları anlayabilme Anlatım, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Eleştirel düşünme Literatür Taraması
2 Klinik Karar Verme Literatür Taraması
3 Çocukla terapotik iletişim ve terapotik oyun Literatür Taraması
4 Çocukta yaratıcılık Literatür Taraması
5 Özel gereksinimli çocuklar Literatür Taraması
6 Yüksek riskli çocuklar (Özürlü çocuk, Kurumda kalan çocuk, Suça itilen çocuk, Çalışan çocuk ve sokak çocuğu, Kronik hastalıklı çocuk) Literatür Taraması
7 Yüksek riskli çocuklar (Özürlü çocuk, Kurumda kalan çocuk, Suça itilen çocuk, Çalışan çocuk ve sokak çocuğu, Kronik hastalıklı çocuk) Literatür Taraması
8 Ara sınav
9 Ergenlerde riskli davranışlar Literatür Taraması
10 Yüksek riskli ebeveynler (Alkolik ebeveyn, Boşanmış ve tek ebeveyn, Adölesan ebeveynlik) Literatür Taraması
11 Küreselleşme ve Çocuk -Yoksulluk ve çocuk -Savaş ve çocuk -Sivil toplum örgütleri ve çocuk Literatür Taraması
12 Çocuk istismarı ve ihmali, şiddet Literatür Taraması
13 Çocuk sağlığı ve hastalıkları etik sorunlar Literatür Taraması
14 Değişen sağlık sistemi Literatür Taraması
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Güncel süreli yayınlar ve kitaplar

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Kanıt niteliği yüksek nitelikli araştırmalar ile mesleğin bilgi birikimini oluşturabilmesi X
2 Ebelik kuramlarını geliştirilebilmesi X
3 Ebelik etik kodlarını oluşturabilmesi X
4 Ebelik eğitiminde aktif olarak yer alacak meslekten yetişen kendi akademisyenlerini oluşturabilmesi X
5 Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı geliştirebilme X
6 Ekip lideri olarak gerekli yönetici niteliklerine sahip olabilmesi X
7 Etkin eğitim methodları ile iyi bir eğitimci olmanın yanısıra eğitim programları oluşturabilmesi X
8 Mesleki örgütlenmeyi güçlendirerek meslek üyeleri arasında gerekli işbirliği bilincini oluşturabilmesi X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
1 Çocuğun ve ailesinin sağlığı koruyucu girişimler yapabilme
2 Sağlıklı ve hasta çocuğu tanıtabilme
3 Farklı ortamlarda büyüyen çocuklardaki farkları anlayabilme
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Performans Görevi (Uygulama) 30
1. Performans Görevi (Seminer) 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 2 2
Performans Görevi (Uygulama) 16 3 48
Final 0 4 0
Performans Görevi (Seminer) 16 1 16
Toplam İş Yükü 162
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,48
Dersin AKTS Kredisi 6