Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları I | EBP 633 | 0 | 2 + 4 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÖZNUR TİRYAKİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Bu derste öğrenciye farklı ortamlarda bulunan çocuklarda vaka yönetimine yönelik beceri kazandırılması amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Dünyada ve ülkemizde çocuk sağlığının durumu, Çocuk sağlığını geliştirmeye yönelik yapılan uygulamalar, Özel durumu olan çocuklara yaklaşım, Çocuk sağlığının korunması ve geliştirilmesinde, güncel bilgi ve uygulamaları, Çocuğa özgü uygulamaları, Çocuğu aile ve çevresi ile bir bütün olarak ele alma, hizmet sunduğu aile ve toplumun özelliklerini, değer yargılarını bilerek onlara değer verme ve profesyonel davranışlarını ona göre belirleme, Çocuk ve ailenin eğitim gereksinimlerine özgü eğitim planı oluşturma gibi konuları içermektedir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çocuğun ve ailesinin sağlığı koruyucu girişimler yapabilme | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Sağlıklı ve hasta çocuğu tanıtabilme | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Farklı ortamlarda büyüyen çocuklardaki farkları anlayabilme | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eleştirel düşünme | Literatür Taraması |
2 | Klinik Karar Verme | Literatür Taraması |
3 | Çocukla terapotik iletişim ve terapotik oyun | Literatür Taraması |
4 | Çocukta yaratıcılık | Literatür Taraması |
5 | Özel gereksinimli çocuklar | Literatür Taraması |
6 | Yüksek riskli çocuklar (Özürlü çocuk, Kurumda kalan çocuk, Suça itilen çocuk, Çalışan çocuk ve sokak çocuğu, Kronik hastalıklı çocuk) | Literatür Taraması |
7 | Yüksek riskli çocuklar (Özürlü çocuk, Kurumda kalan çocuk, Suça itilen çocuk, Çalışan çocuk ve sokak çocuğu, Kronik hastalıklı çocuk) | Literatür Taraması |
8 | Ara sınav | |
9 | Ergenlerde riskli davranışlar | Literatür Taraması |
10 | Yüksek riskli ebeveynler (Alkolik ebeveyn, Boşanmış ve tek ebeveyn, Adölesan ebeveynlik) | Literatür Taraması |
11 | Küreselleşme ve Çocuk -Yoksulluk ve çocuk -Savaş ve çocuk -Sivil toplum örgütleri ve çocuk | Literatür Taraması |
12 | Çocuk istismarı ve ihmali, şiddet | Literatür Taraması |
13 | Çocuk sağlığı ve hastalıkları etik sorunlar | Literatür Taraması |
14 | Değişen sağlık sistemi | Literatür Taraması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Güncel süreli yayınlar ve kitaplar |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Kanıt niteliği yüksek nitelikli araştırmalar ile mesleğin bilgi birikimini oluşturabilmesi | X | |||||
2 | Ebelik kuramlarını geliştirilebilmesi | X | |||||
3 | Ebelik etik kodlarını oluşturabilmesi | X | |||||
4 | Ebelik eğitiminde aktif olarak yer alacak meslekten yetişen kendi akademisyenlerini oluşturabilmesi | X | |||||
5 | Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı geliştirebilme | X | |||||
6 | Ekip lideri olarak gerekli yönetici niteliklerine sahip olabilmesi | X | |||||
7 | Etkin eğitim methodları ile iyi bir eğitimci olmanın yanısıra eğitim programları oluşturabilmesi | X | |||||
8 | Mesleki örgütlenmeyi güçlendirerek meslek üyeleri arasında gerekli işbirliği bilincini oluşturabilmesi | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Çocuğun ve ailesinin sağlığı koruyucu girişimler yapabilme | ||||||||
2 | Sağlıklı ve hasta çocuğu tanıtabilme | ||||||||
3 | Farklı ortamlarda büyüyen çocuklardaki farkları anlayabilme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Performans Görevi (Uygulama) | 16 | 3 | 48 |
Final | 0 | 4 | 0 |
Performans Görevi (Seminer) | 16 | 1 | 16 |
Toplam İş Yükü | 162 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |