Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İleri Yenidoğan Bakımı EBP 631 0 2 + 2 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ÖZNUR TİRYAKİ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı
Dersin İçeriği
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 1- Yüksek riskli yenidoğanın bakım gereksinimlerini açıklayabilme Soru-Cevap, Anlatım, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
2 2-Yüksek riskli yenidoğanın gereken ileri bakımını yönetebilme Soru-Cevap, Anlatım, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
3 3-Bilimsel literatüre hakim olarak yenidoğana ilişkin gelişmeleri takip edebilme Beyin Fırtınası, Tartışma, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ülkemizde ve dünyada yenidoğan sağlığı Literatür Taraması
2 Yenidoğan Yoğun Bakım Ünitesi (YYBÜ) tanıtımı ve standartları Literatür Taraması
3 Riskli ve Yüksek riskli yenidoğanın özellikleri Literatür Taraması
4 Yenidoğanın hastane içi ve dışı transportu Literatür Taraması
5 Yüksek riskli yenidoğanın sorunları ve bakımı (Solunum desteği) Literatür Taraması
6 Yüksek riskli yenidoğanın sorunları ve bakımı (ECMO) Literatür Taraması
7 Yüksek riskli yenidoğanın sorunları ve bakımı (Diyaliz) Literatür Taraması
8 Ara sınav Literatür Taraması
9 Yenidoğana sık yapılan invaziv girişimler Literatür Taraması
10 Yenidoğana nadir yapılan invaziv girişimler Literatür Taraması
11 Kateter bakımı (PİCC, Satral ve Umbilikal) Literatür Taraması
12 Nöroprotektif Yaklaşım Literatür Taraması
13 Aile Entegre Bakım Literatür Taraması
14 Yenidoğan Canlandırması Literatür Taraması
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Kanıt niteliği yüksek nitelikli araştırmalar ile mesleğin bilgi birikimini oluşturabilmesi X
2 Ebelik kuramlarını geliştirilebilmesi X
3 Ebelik etik kodlarını oluşturabilmesi X
4 Ebelik eğitiminde aktif olarak yer alacak meslekten yetişen kendi akademisyenlerini oluşturabilmesi X
5 Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı geliştirebilme X
6 Ekip lideri olarak gerekli yönetici niteliklerine sahip olabilmesi X
7 Etkin eğitim methodları ile iyi bir eğitimci olmanın yanısıra eğitim programları oluşturabilmesi X
8 Mesleki örgütlenmeyi güçlendirerek meslek üyeleri arasında gerekli işbirliği bilincini oluşturabilmesi X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
1 1- Yüksek riskli yenidoğanın bakım gereksinimlerini açıklayabilme
2 2-Yüksek riskli yenidoğanın gereken ileri bakımını yönetebilme
3 3-Bilimsel literatüre hakim olarak yenidoğana ilişkin gelişmeleri takip edebilme
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Performans Görevi (Uygulama) 30
1. Ara Sınav 40
1. Performans Görevi (Seminer) 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 6 96
Ara Sınav 1 2 2
Performans Görevi (Uygulama) 8 1 8
Performans Görevi (Seminer) 16 1 16
Final 1 0 0
Toplam İş Yükü 154
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,16
Dersin AKTS Kredisi 6