Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Yenidoğan Bakımı | EBP 631 | 0 | 2 + 2 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÖZNUR TİRYAKİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 1- Yüksek riskli yenidoğanın bakım gereksinimlerini açıklayabilme | Soru-Cevap, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | 2-Yüksek riskli yenidoğanın gereken ileri bakımını yönetebilme | Soru-Cevap, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | 3-Bilimsel literatüre hakim olarak yenidoğana ilişkin gelişmeleri takip edebilme | Beyin Fırtınası, Tartışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ülkemizde ve dünyada yenidoğan sağlığı | Literatür Taraması |
2 | Yenidoğan Yoğun Bakım Ünitesi (YYBÜ) tanıtımı ve standartları | Literatür Taraması |
3 | Riskli ve Yüksek riskli yenidoğanın özellikleri | Literatür Taraması |
4 | Yenidoğanın hastane içi ve dışı transportu | Literatür Taraması |
5 | Yüksek riskli yenidoğanın sorunları ve bakımı (Solunum desteği) | Literatür Taraması |
6 | Yüksek riskli yenidoğanın sorunları ve bakımı (ECMO) | Literatür Taraması |
7 | Yüksek riskli yenidoğanın sorunları ve bakımı (Diyaliz) | Literatür Taraması |
8 | Ara sınav | Literatür Taraması |
9 | Yenidoğana sık yapılan invaziv girişimler | Literatür Taraması |
10 | Yenidoğana nadir yapılan invaziv girişimler | Literatür Taraması |
11 | Kateter bakımı (PİCC, Satral ve Umbilikal) | Literatür Taraması |
12 | Nöroprotektif Yaklaşım | Literatür Taraması |
13 | Aile Entegre Bakım | Literatür Taraması |
14 | Yenidoğan Canlandırması | Literatür Taraması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Kanıt niteliği yüksek nitelikli araştırmalar ile mesleğin bilgi birikimini oluşturabilmesi | X | |||||
2 | Ebelik kuramlarını geliştirilebilmesi | X | |||||
3 | Ebelik etik kodlarını oluşturabilmesi | X | |||||
4 | Ebelik eğitiminde aktif olarak yer alacak meslekten yetişen kendi akademisyenlerini oluşturabilmesi | X | |||||
5 | Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı geliştirebilme | X | |||||
6 | Ekip lideri olarak gerekli yönetici niteliklerine sahip olabilmesi | X | |||||
7 | Etkin eğitim methodları ile iyi bir eğitimci olmanın yanısıra eğitim programları oluşturabilmesi | X | |||||
8 | Mesleki örgütlenmeyi güçlendirerek meslek üyeleri arasında gerekli işbirliği bilincini oluşturabilmesi | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1- Yüksek riskli yenidoğanın bakım gereksinimlerini açıklayabilme | ||||||||
2 | 2-Yüksek riskli yenidoğanın gereken ileri bakımını yönetebilme | ||||||||
3 | 3-Bilimsel literatüre hakim olarak yenidoğana ilişkin gelişmeleri takip edebilme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Performans Görevi (Uygulama) | 8 | 1 | 8 |
Performans Görevi (Seminer) | 16 | 1 | 16 |
Final | 1 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |