Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Hemşirelikte Liderlik | SHE 315 | 5 | 2 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | --- |
Önerilen Seçmeli Dersler | --- |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. IŞIK ATASOY |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. IŞIK ATASOY, |
Dersin Yardımcıları | ---- |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Hemşirelik hizmetlerinin yönetiminde liderliğin önemini kavrayan ve analitik düşünme, problem çözme becerileri olan öğrenciler yetiştirmek. |
Dersin İçeriği | Öğrencilerin liderlik özelliklerinin güçlendirilmesi için gerekli olan bilgi ve beceriyi içerir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Hemşirelikte liderliğin önemini kavrama | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Lider özelliklerini örneklerle tartışma | Tartışma, Grupla Çalışma, Beyin Fırtınası, | |
3 | Lider ve yönetici arasındaki farkı kavrama | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Cinsiyet ve liderlikle ilişkisini tartışma | Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
5 | Etkili bir liderin özelliklerini bilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Liderin değişimdeki etkisini analiz etme | ||
7 | İnovatif liderin özelliklerini bilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Liderlikle ilgili temel kavramlar | |
2 | Liderliği tarihçesi ve tarihteki lider hemşireler | |
3 | Hemşirelikte Liderlik | |
4 | Liderlik ve Yöneticilik | |
5 | Liderlik kuramları(özellikler,davranışsal,durumsal) | |
6 | Geleneksel ve Yeni Liderlik Yaklaşımları | |
7 | Liderlik ve İnovasyon | |
8 | Kültür ve Lider | |
9 | Hemşirelikte etik değerler ve liderlik | |
10 | Değişim ve liderlik | |
11 | Liderlik ve duygusal zeka | |
12 | Liderlik ve motivasyon | |
13 | Liderlik ve cinsiyet | |
14 | Hemşirelikte liderlikle ilgili makalelerin incelenmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Güncellenmiş ders notları sabis sistemi üzerinden öğrencilerle paylaşılmaktadır |
Ders Kaynakları | -.Feldman HR, Greenberg MJ, JAffe Ruiz M. Nursing Leadership: A concise Encyclopedia 2nd edition, Springer Publishing Company,USA(2011) -Klaingerberg M Dirschel KM Today’s Nursing Leader; Managing Suceeding and Excelling, Jones and Barlett Publishers, USA. (2010) -Tutar H. Kriz ve Stres Yönetimi, Seçkin Yayınevi, Ankara (2004) -Rana Yiğit. Hemşirelikte Liderlik. Çukurova Nobel Tıp Kitapevi2018). -Ekici D;Cerit K; Gür E,Mert T; Keskin S. ağlık Hizmetinde Yönetsel Sorunların Analizi,Çağhan matbaacılık, 2. baskı, (2019). -Bssie L.Marquis, carol J. Huston, Bahçecik Nefise ve Öztürk Havva(edt). Hemşirelikte Liderlik rolleri ve Yönetim işlevleri.eori ve uygulama,nobel tıp kitap evleri,(2017). -Ekici Dilek. Sağlık Bakım Hizmetinin Yönetimi, Sim Matbaası, 2.baskı, Ankara (2017) -Güncel internet kaynakları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleki rol, işlev ve sorumluluklarını yerine getirecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahip olur | X | |||||
2 | Sağlıklı / hasta birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar | ||||||
3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır | X | |||||
4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel bilgileri ve teknolojik gelişmeleri takip eder | X | |||||
5 | Sağlıklı / hasta birey ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır | X | |||||
6 | Mesleki Yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar | ||||||
7 | Profesyonel gelişiminin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir | X | |||||
8 | Hemşirelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Hemşirelikte liderliğin önemini kavrama | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | |||
2 | Lider özelliklerini örneklerle tartışma | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
3 | Lider ve yönetici arasındaki farkı kavrama | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
4 | Cinsiyet ve liderlikle ilişkisini tartışma | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
5 | Etkili bir liderin özelliklerini bilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
6 | Liderin değişimdeki etkisini analiz etme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
7 | İnovatif liderin özelliklerini bilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 4 | 1 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 56 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |