Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bitirme Projesi II (Saha Araştırması II) | GIT 462 | 8 | 2 + 6 | 5 | 16 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör. AYŞEGÜL BOYALI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Toplumsal bir mesele hakkında bir saha araştırması tasarlamak, uygulamalı olarak saha çalışması yürüterek mevcut kuramsal bilgilerle analiz etmek, raporlamak ve sunmak |
Dersin İçeriği | Toplumsal bir mesele hakkında araştırma konusu ve sorusu belirlenmesi, literatür taraması yapılması, saha araştırması tasarlanması, sahaya çıkarak gözlem ve derinlemesine görüşmeler yapılması, saha izlenimlerinin sınıf ortamında paylaşılması, mevcut kuramsal bilgilerle verilerin analiz edilmesi, raporlanması ve sunulması |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bağımsız bir saha araştırması tasarlama ve yürütme | ||
2 | Sahaya çıkarak gözlem ve görüşme yapma | ||
3 | İlk elden veri toplama deneyimi kazanma | ||
4 | Mevcut kuramsal bilgiler ile veriyi analiz etme | ||
5 | Toplumsal dinamikleri sosyolojik bakış açısıyla yorumlama | ||
6 | Araştırma projesi raporlama ve sunma |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı | |
2 | Örnek Etnografik Çalışmalar Okunarak Sınıf Ortamında Tartışılması | |
3 | Proje Araştırma Konusu ve Sorusu Belirleme | |
4 | Konu Hakkında Literatür Taraması Yapılması ve Sınıf Ortamında Tartışılması | |
5 | Konu Hakkında Literatür Taraması Yapılması ve Sınıf Ortamında Tartışılması | |
6 | Araştırma Konusu, Araştırma Sorusu, Amaç, Kapsam, Yöntem, Hedef ve Sınırlılıkların Netleştirilmesi | |
7 | Saha Ziyareti | |
8 | Saha Ziyareti | |
9 | Saha Ziyareti | |
10 | Saha İzlenimlerinin Tartışılması | |
11 | Projenin Yazılması / Raporlanması | |
12 | Projenin Yazılması / Raporlanması | |
13 | Projenin Yazılması / Raporlanması / Geri Bildirim Alınarak Düzeltilmesi | |
14 | Proje Sunumu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Kandiyoti, Deniz & Saktanber Ayşe. Kültür Fragmanları. Türkiye’de Gündelik Hayat. Metis Yayınları. Bora, A, et al (2007). Edt. Necmi Erdoğan. Yoksulluk Halleri. Türkiye'de Kent Yoksulluğun Toplumsal Görünümleri. İstanbul: İletişim Yayınları BAYKAN, AYŞEGÜL, - BOYNUDELİK, ZERRİN İREN (2014).TARİHİ BELLEĞİMİZ İÇİNDE BÜYÜK VALİDE HAN. TARİH VAKFI YURT YAYINLARI, 2014 Bartu Candan, Ayfer & Özbay, Cenk (2018). Kültür Denen Şey. Antropolojik Yaklaşımlar. Metis Yayınları. Kolektif. (2016). Etnografik Hikayeler. Metis Yayınları Saybaşılı, Nermin. (2017). Sanat Sahada - Görsel Kültür Çalışmalarında Etnografik Bilgi. Metis Yayınları. Bourdieu, Pierre (2023). Sosyolojiyi Düşünmek. Düşünümselliğe Dönüş. De Certeau, Michel. Kent İçinde Yürümek. Bulut, Başak Can (2017). Gündelik Hayat, İktidar İlişkileri ve Etik Kodların Kesişiminde Etnografik Araştırma. Moment Dergi Erdoğan, Emre & Semerci, Pınar Uyan (2023). Toplumsal Araştırma Yöntemleri İçin Bir Rehber: Gereklilikler, Sınırlılıklar ve İncelikler. Bilgi Üniversitesi Yayınları. Antonius C.G.M. Robben and Jeffrey A. Sluka, eds., 2007, Ethnographic Fieldwork: An Anthropological Reader, Second Edition. Oxford: Blackwell. John Van Maanen. (2011) Tales of the Field: On Writing Ethnography. Geertz, Clifford. 1973. “Thick Description: Toward an Interpretive Theory of Culture” Riessman, Catherine K. 1987. When gender is not enough: Women interviewing women. Gender and Society 1(2):172-207 Robert M. Emerson, Rachel I. Fretz, and Linda L. Shaw (2011). Writing Ethnographic Fieldnotes. University of Chicago Press.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle incelemek, verileri yorumlamak ve değerlendirmek. | X | |||||
2 | Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlamak | X | |||||
3 | Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulamak. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulamak. | X | |||||
4 | Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, öğrenme gereksinimlerini belirlemek ve öğrenmeyi yaşam boyu yönlendirmek. | X | |||||
5 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlamak, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirmek. | X | |||||
6 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşmak. | X | |||||
7 | Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanmak, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak | X | |||||
8 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk almak; etkin iletişim becerisine sahip olmak. | X | |||||
9 | Çok boyutlu algılama, düşünme, tasarlama, uygulama becerisini geliştirmek, analiz ve yorum yapma kapasitesine sahip olmak | X | |||||
10 | İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olmak. | ||||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izlemek | ||||||
12 | Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak. | ||||||
13 | Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak | X | |||||
14 | Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürmek. | X | |||||
15 | Estetik farkındalığa sahip olmak |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bağımsız bir saha araştırması tasarlama ve yürütme | |||||||||||||||
2 | Sahaya çıkarak gözlem ve görüşme yapma | |||||||||||||||
3 | İlk elden veri toplama deneyimi kazanma | |||||||||||||||
4 | Mevcut kuramsal bilgiler ile veriyi analiz etme | |||||||||||||||
5 | Toplumsal dinamikleri sosyolojik bakış açısıyla yorumlama | |||||||||||||||
6 | Araştırma projesi raporlama ve sunma |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 25 |
2. Ödev | 10 |
1. Sözlü Sınav | 30 |
1. Performans Görevi (Arazi Çalışması) | 35 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|