Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sosyal Hizmette Güncel Tartışmalar | SHB 623 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | bulunmuyor |
Önerilen Seçmeli Dersler | bulunmuyor |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HÜSEYİN ZAHİD KARA |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi HÜSEYİN ZAHİD KARA, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | "Sosyal Hizmette Güncel Tartışmalar" dersi, sosyal hizmet alanında hızla değişen ve gelişen dinamiklerin ele alınması ve bu dinamiklerin sosyal hizmet pratiği ve politikaları üzerindeki etkilerinin incelenmesi amacıyla tasarlanmıştır. Günümüz toplumunda, sosyal adaletsizlikler, insan hakları ihlalleri, göç, iklim değişikliği, dijitalleşme ve sağlık gibi konular sosyal hizmet mesleği için yeni zorluklar ve fırsatlar yaratmaktadır. Bu ders, öğrencilerin bu güncel tartışmaları anlamalarını, eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirmelerini ve mesleki uygulamalara nasıl entegre edebileceklerini öğrenmelerini sağlayacaktır. |
Dersin İçeriği | Ders kapsamında; sürdürülebilir kalkınma hedefler, dijitalleşme, yapay zeka, kodlama, iklim değişikliği, yeşil ve mavi sosyal hizmet gibi güncel konulara yer verilecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve Temel Kavramlar | |
2 | Sosyal Hizmette Güncel Konu Başlıkları | |
3 | Sosyal Hizmetin Küresel Gündemi | |
4 | BM Küresel Gündemi | |
5 | Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri | |
6 | İklim Değişikliği | |
7 | İnsan ve Hayvan Hakları | |
8 | Yeşil ve Mavi Sosyal Hizmet | |
9 | Dijitalleşme | |
10 | Yapay Zeka | |
11 | Kodlama ve Veri Bilimindeki Gelişmeler | |
12 | Yeni Nesil Müdahale Stratejileri | |
13 | Ödev ve Sunum Süpervizyonu | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Pink, S., Ferguson, H., & Kelly, L. (2022). Digital social work: Conceptualising a hybrid anticipatory practice. Qualitative Social Work, 21(2), 413-430. Reamer, F. G. (2013). Social work in a digital age: Ethical and risk management challenges. Social work, 58(2), 163-172.Dominelli, L. (Ed.). (2018). The Routledge handbook of green social work. Routledge.Tambe, M., & Rice, E. (Eds.). (2018). Artificial intelligence and social work. Cambridge University Press. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleki bilgiye sahip, teorik bilgiyi çalışma ortamlarında kullanabilir, insan ilişkileri ve iletişim yeteneğine sahip, ekip çalışması yapabilir. | ||||||
2 | Dünya ve Türkiye´deki risk gruplarını tanır ve bilir. | ||||||
3 | Risk gruplarının (çocuk, genç, yaşlı, engelli, aile, kadın) sebepleri konusunda bilgi sahibidir | ||||||
4 | Korunmaya muhtaç çocuk, genç, yaşlı, engelli, kadın ve aile konusunda müdahale tekniklerini bilir. | ||||||
5 | Sosyal hizmet konularında bilimsel çalışma yapabilme bilgisine sahiptir. | ||||||
6 | Araştırma tasarlar, veri toplar, verileri analiz eder ve elde edilen bulguları yorumlar. | ||||||
7 | Sosyal hizmetle ilgili bilimsel yaklaşımları öğrenir, alanla ilgili yenilikleri takip eder. | ||||||
8 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | ||||||
9 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
1. Ödev | 60 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ödev | 1 | 30 | 30 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 1 | 48 | 48 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |